19 Nisan 2010 Pazartesi

97- TAHSİN BANGUOĞLU

OSMAN TÜRKOĞUZ

Çeşmealtı;14 Ağustos 2009

                       

      97- TAHSİN BANGUOĞLU

Aklımın deposunda yazılacak çok konu var. Kalemi elime aldığımda da, önce ben, sonra da ben kavgası başlıyor, ben de tercihimi kullanamıyorum.
Aklıma; kibar çocuk isteyen bir ailenin öyküsü geliyor. Çok kibar çocuk isteyen bir kadın hamile kalmış. Öykü bu ya, bir sene, on sene, yirmibeş sene.

Bir gün; bir cayırtı ile iki sakallı adam dünyamızı şereflendirmişler. Hemen akabinde de nur topu gibi, bir delikanlı fırlayarak dünyamıza inmiş; ilk sözü de:
-*ÖFF! Bıktım bu kibarların birbirlerine,” önce SİZ çıkınız,” diye yol göstermelerinden. Sonunda da dayanamayıp, kıçlarına bastım tekmeyi!
ÖFFBE! Dünya varmış!” Olmuş. Büyük ozanlarımız, asırlar ötesinden önce ben çıkacağım sıkıştırmasında; bunlarda kibarlık ta yok! Tam onbir gece altlı ve dahi üstlü bir ranzada yattığım, Rahmetli Büyük insan, Profesör Tahsin Banguoğlu’nu öne almaya karar verdim.””DERDMEND” takma adıyla, dergilere yazılar ileten bu rahmetli Büyüğümüzün günümüze de uyan bir şiiri ile yazı dizime başlamak istiyorum.

Diğer Büyüklerim alınmasınlar.
                       
BİR TÜRLÜ!

“Hey gönül, âlemin bu gidişine
Uymasan bir türlü, uysan bir türlü.
Kulağını verip dünya işine,
Duymasan bir türlü, duysan bir türlü.
Usanıp âlemin Kodoşluğundan;
Kâm alayım desen can loşluğundan,
Akıbet bu gönül sarhoşluğundan,
Aymasan bir türlü, aysan bir türlü.
Yunus divanını alıp yanına,
Çekilsen el yuyup öz mekânına,
Açlığa sabredip tatlı canına,
Kıymasan bir türlü, kıysan bir türlü.
Tekkeyi beklesen lokma sırası,
Gelince olursun yüzler karası,
Önüne serilir devlet sofrası,
Doymasan bir türlü, doysan bir türlü.
Uyup ta kargadan bir kılavuza,
Burnunu sokarsın böyle bir havuza,
Çatınca yavuzdan daha yavuza,
Caymasan bir türlü, caysan bir türlü.
DERDMEND bakan yok gönül erine,
Gelmeyen kalmadı garip serine,
Hasan Âli gibi taşı yerine,
Koymasan bir türlü, koysan bir türlü.

            Cem Dergisi. 11  Mart 1928, sayı. 12
           

Hiç yorum yok:

İzleyiciler

Blog Arşivi