OSMAN TÜRKOĞUZ
İzmir; 25 Mart 2012.
ALLAH KELİMESİ VE 19 RAKAMI!
“İnsan Tanrı’ya ne denli muhtaçsa, Tanrı da insana o denli muhtaçtır; zira dünya yüzünde Tanrı’yı algılayan tek varlık insandır!” Muhittin Arabî
“Dünyayı aradan kaldırırsanız gece ve gündüz farkı kalktığı gibi; Tanrı ve Kul farkı da ortadan kalkar!” Muhittin Arabî, Hikmetlerin Özü. Fusüsu’l Hikem.
Allah kelimesi Arapça olmayıp, İLOH, ELOH, İLAH ve ALLAH olarak kullanıldığı söylenmektedir. Müslümanlıktan önce de Güney Arabistan’daki küçük bir Arap kabilesinin putunun adının da ALLAH olduğunu bilmekteyiz.
Türkçemizde ÇALAP ve Tengri’den Tanrı olarak kullanılmıştır.” Gönül Çalabın tahtı!” Yalvaç ta Peygamber demektir. Ostüzü.
İnsanoğulları maymunsuluktan çıktığı mağara kovuklarında, doğal olayların korkusunu hayvani bir alışkanlıkla karşılamaktan kurtularak, nedenselliğini aramaya başlamışlardır. Onlar, sürüler halinde dolaşan av hayvanlarını, mağara grupları ile avlamaktaydılar. Hayvanların ve durup, dururken tüm canlıların ve insanların ölümleri, ormanların kendiliğinden yanmaları, yıldırımların düşmeleri, şimşeklerin çakmaları, dev gibi ağaçların rüzgâr tarafından devrilmeleri onları metafiziğe sevk etmişti. Görünmez güçlerin varlığına inanmışlardı. Yangınları, yıldırımları ve su baskınlarını önleyebilmek için bu görünmez gizli güç sahiplerine adaklar adamak ve kurbanlar kesmek fikri, insanlara kendi kurtuluşları için, egemen olmuştu.
En kıymetli şeyleri olan insanları kurban etmek.
Aztekler, her sene 20.000 tutsak erkeğin göğüslerini keskin granit bıçaklarla açarak kalplerini çıkartarak Tüylü Yılan Quatzequatıl’a kurban ederlerdi.
İnsanlarda doğaüstü güçlere korkmak egemendi.
Müslüman olduktan sonra bile; Mısır’da Nil nehrinin taşmaması için Genç Kızlar kurban edilirdi.
Ortadoğu’da; sonraları, insanların akılları ve anlayışları geliştikçe ve insanlar doğanın düzenini öğrendikçe insan kurban etme yerini yenmekte olan uysal hayvanları kurban etmeye bırakmıştı.
Hz. İbrahim, oğlu İsmail ve Gökten gözleri bağlı bir koçun kurban edilmek üzere yere indirilmesi bir dini motif olarak inanç sahiplerine sunulmuştu.
Hz. İbrahim; Efrahim ve Abraham! MÖ:2000’li yıllarda yaşamış bir Sümer vatandaşıydı.
Sümerler de doğa olaylarında çok önemli bilgilere sahip olmuşlardı.
Yağmurlar Gökten yağdığı, Şimşekler de Gökten yere indiği için, Göklerde oturan görünmez bir gücün varlığına inanılmış, bu inancı pekiştirmek için de, oğlu İsmail’i kurban edecek olan Hz. İbrahim’in önüne Gökten bir koç yollanmıştı.
Neden yandaki sürüden değil de Gökten sorusu, Gökteki görünmez güç sahibini kızdırmamak için, Fransız Papaz Jean Mesliére gelene kadar da bu konular hiç Sorgulanmamıştır!
Rahmetli Papaz Jean Mesliére,--15 Haziran 1664—17 Haziran 1729’da ölmüştür.—Ölümünden sonra yayımlanmak üzere üç suret olarak hazırlamış olduğu “Le Bon Sens—Aklı Selim—adlı eserinde bu inancı sorgulamıştır. ”Elinizi boş yere yukarıya açmayın, yukarıdan yere inen şey, yerden yükselenlerin dönüşüdür. Ne varsa yerde varır. Bir Hahamın Yahudileri, bir İmamın da Müslümanları aldattığı gibi elli sene sizleri aldattım!” Diyerek itirafta bulunmuştur.
Çeşitli toplumlar bilgi derecelerine göre Tanrılar Panteon’unu yaratmış, insanların organizyonunu tanrıların katına da uygulamıştır.
Tanrıların katlarının en üstünde, toplumun en üstündeki Krala benzer bir tanrı oturtulmuştur. Somut tanrı kavramından soyut Tanrı kavramına geçildiğinde Zeus’a yüklenen tüm olağanüstülükler de aynen soyut Tanrıya yüklenmiştir. Zeus, nasıl kırar,dökerse Soyut Tanrı da aynen öyle düşünülmüştür.Soyut Tanrı da insan gibi kızar,sevinir ve şiddetle de öfkelenerek insanlardan öç alır.Kutuptaki yabanıllara Somon Balığını da O yollar.İnsan davranışı nedeniyle de yaratmış olduğu felaketlerde tüm masum canlılar da telef olurlar.Nuh Tufanı insanların azgınlıkları üzerine dünyadaki sekiz insan dışındaki tüm canlıları da yok etmiştir.Ama ne var ki dünyada 30 ana gurup kan gurubu taşıyan dört renk grubunda milyonlarca insan vardır.
Her toplumdaki adları ne olursa olsun,en tepedeki bu tanrı bu tanrı baştanrıdır.
Hititler, egemenlikleri altına aldıkları toplumların ve federelerinin tanrılarına hiç karışmamışlardır. Bu nedenle Hititlere ”1000 tanrılı” devlet denilmektedir.
İlkel insanlarca; İnsanın umup ta yapamadığı istekleri tanrılara mal edilmiştir.
Baştanrı Zeus’un 23 karısı vardır. Buna karşın, bir kuğu şekline giren Zeus, bir gölde yüzmekte olan Isparta Kıralı Tyndareus’un eşi Leda’nın—Lada-- ırzına geçmiştir.
Bunun mermer yontusu Floransa müzesindedir. Bu yontunun fotoğrafını getirtmeme karşın yitirmekle de çok üzülmüştüm.
Sonunda Hürriyet gazetesinin dergi ekinde, 28 Eylül 2005’te bu resim yayımlanmıştır.
Zeus’un dokuz adet Musa’sı yani melaikesi vardır. Tevrat’ta da Hz. Süleyman’ın—Salamon—700 nikâhlı karısının ve de 300 cariyesinin olduğundan övünçle söz edilmektedir.
İslam Peygamberi Hz. Muhammed’in de 24 eşinin adlarını dahi bilmekteyiz. Kuranı Kerim’de bir erkeğin evlenebileceği nikâhlı eş sayısının dört ile sınırlaması var iken, egemenler bu sınırlamanın dışına çıkmışlardır.
Dünya’da ilk defa tek tanrı kavramını, bu inancı nedeniyle, çıkarları ve halkı sömürmeleri önlenen din adamlarınca sopalanarak öldürülmüştür. Öldürüldüğünde de henüz 18 yaşında olduğu saptanmıştır ”IV’NÜCÜ Amonofis öldürüldükten sonra; Rahipler, eskisi gibi muskalar yazmalarına ve para karşılığı kişileri cennete yollamalarına devam etmiştir. Bu gelenek, Hıristiyanlıkta Vatikan’ın cennetten arsa satması olarak sürdürülmüştür.
Endelijans! İslam’da da cennet Müslüman erkeklerin maslahatlarına bağlanmıştır.
“ Babasının ölümünden sonra genç yaştaki IV. Amonofis, büyük bir baskıya maruz kaldı. Bu baskının sebebi, geleneksel çok tanrılı Mısır dinini değiştirerek tek tanrı inancına dayalı bir din getirmiş olması ve her alanda köklü değişikliklere girişmesiydi.
Tahta çıktıktan 5 sene sonra kendisinde çok büyük bir manevi değişiklik hâsıl oldu. İlahin Bir, isminin ise Aton olduğunu halkına ilan etti. Tapınaklardaki bütün putların kırılmasını, duvarlardaki tanrı (!) isimlerinin kazınmasını emretti.
Ameophis (İmparatorluk tanrısı Amus razı olsun) olan adını Akheneton (Aton'un hadimi, yani hizmetkârı) olarak değiştirdi. Akheneton'un inandığı ve halkının da inanmasını istediği İlah, kendi ifadesine göre, yalnız Mısırlıların değil, bütün insanların, bütün kâinatın Yaratıcısı idi. Güneş'i, Ay'ı, yıldızları yaratan "O" idi.
Akheneton’un Tek Tanrı'ya yazdığı şiir, şöyledir:
Akheneton’un Tek Tanrı'ya yazdığı şiir, şöyledir:
Tanrı uludur, birdir, tektir.
Ondan başkası yoktur.
Bir tanedir,
O'dur her varlığı yaratan
Bir ruhtur Tanrı, görünmeyen bir ruh.
Ta başlangıçta vardı Tanrı,
Tek varlıktı o.
Hiç bir şey yokken o vardı.
Her şeyi o yarattı (...)
Ezelden beri süregelen varlığı,
Ebediyete kadar sürecek,
Gizlidir Tanrı, kimse görmemiştir onu.
İnsanlara ve yarattıklarına sır kalır her zaman [10]” Bu dua tüm semavi dinlerde de aynen tekrarlanmaktadır.
”Putperestlikle mücadelesinde çok kararlı olan Akheneton, Karnak’taki Amon tapınağını kapattı. Yerine GEMATON (Aton'u bulduk) adında başka bir mabet inşâ ettirdi. Akheneton’un kendisinin iman ettiği ve halkının da iman etmesini istediği ilâh, yalnızca Mısır halkının ilâhı değil, bütün insanlığın ilâhıydı.
Bütün evrenin yaratıcısıydı Güneş'i ve Ay'ı da O yaratmıştı. İlâh'ın Bir, isminin ise Aton olduğunu halkına ilan etti.
Tapınaklardaki bütün putların kırılmasını, duvarlardaki tanrı (!) isimlerinin kazınmasını emretti.
Ameophis (İmparatorluk tanrısı Amus razı olsun) olan adını Akheneton - İslamiyet'teki Abdullah adı gibi - Aton'un hadimi, yani hizmetkârı) olarak değiştirdi. Akheneton'un inandığı ve halkının da inanmasını istediği İlah, kendi ifadesine göre, yalnız Mısırlıların değil, bütün insanların, bütün kâinatın Yaratıcısıydı. Güneş'i, Ay'ı, yıldızları yaratan "O" idi. Akheneton, bir şiirinde Rabbine şöyle sesleniyordu:
“Aton… Gündüz gibi ışıklı Aton.
Gözlerimiz sana bakıyor. Seni görüyor sana karşı.
Sen, benim kalbimdesin.
Fakat [onlar,] seni tanımak istemiyorlar.
Sadece ben, senin kulun Akheneton, Seni tanıyorum.
Onlara araştırma gücü ver!
Senin gücün, senin planın, sonsuzdur.
Dünya Sana ait ve Senin.
Çünkü onu Sen yarattın.”
Bir başka şiirinde de şöyle der:
“Senin nurunla bütün yollar açılır.
Balığın suda zıplaması, Sen'dendir.
Senin nurun, ruhların kalbine nüfuz eder...” [11]
Ancak Teb önde gelenleri bu dini tebliğ etmesine müsaade etmediler. IV. Amenofis ve ahalisi Teb şehrinden uzaklaşarak Tell El-Amarna'ya yerleştiler.
Burada "Akh-en-aton" adında yeni ve modern bir şehir inşa ettiler. IV. Amenofis de "Amon'un Hoşnutluğu" anlamına gelen adını, Akh-en-aton yani "Aton'a Boyun Eğen" olarak değiştirdi. Amon, çok tanrılı Mısır dininde en büyük toteme verilen isimdi. Aton ise, Amenofis'e göre "göklerin ve yerin yaratıcısı" idi ki bu sıfatla Allah'ı kast etmiş olması kuvvetle muhtemeldir.[10]
Ancak bu tek tanrı fikri biraz karışıktır. Zira Akheneton’un tek tanrı olarak ortaya attığı düşüncede tanrı, güneş diski ile sembolize edilmektedir.
Âdem aleyhisselamdan beridir, İslam'ın hiçbir versiyonunda yaratıcı sembolik de olsa resmedilmemiştir.
Güneş merkezli bu tek tanrı fikri ilahi orijinli değil tamamen Atonhotep'e ait bir fikirdir. Peki, bu fikre nereden kapılmıştı. Bunun cevabını biraz gerilerde, Hazret-i Yusuf'un yaşadığı Hiksoslar döneminde bulabiliriz: Bilindiği gibi Hiksoslar---İkisuslar-- Mısır'ın yerlisi olmayan insanlardır. Mısır'ı işgal ettiklerinde, yerlilere ait tüm tapınakları yerle bir ederler. "Amon Rahipleri" topluluğunu da dağıtırlar. Ancak, değişik Asyalı topluluklardan oluştukları için belirli bir dinleri yoktur.
Hazret-i Yusuf, işte bu dönemde Mısır'da yöneticilik yapmış ve insanları tek olan Allah'a davet etmişti.
İslamiyet'in halk arasında yayılması ve devletçe de kabul görmesi Amon rahiplerinin gücünü tamamen sıfırlamıştı. Hiksoslar Mısır'dan çıkarıldıklarında Amon rahipleri eski statülerine kavuşurlar. Tapınaklar elden geçirilip yeniden inşa edilir. Dahası, eskisinden de kuvvetli bir şekilde devlet yönetiminde söz sahibi olurlar. Bu durumun, Mısır'daki yönetici tabakayı rahatsız etmesi kaçınılmazdır.
Firavun Akheneton döneminde yönetici tabaka ile Amon rahipleri arasındaki bağlar kopar. Firavun, Amon tapınağının gücünü kırmak için Hiksoslar dönemindeki inanç sisteminin bir benzerini getirmek ister. Bu sistemin kendi kontrolünde olması için bütün kaideleri Hazret-i Yusuf'un şeriatından adapte ederek yeni bir din kurar.[12]
Bu dönüşüm, kısmen güncel muhalefetin etkisinden ve özellikle Amon rahiplerinin girişimleriyle ayaklanan alt sınıfların baskısından kaçma amacını taşıyor olabilir.
Yeni başkent, Teb'in 500 kilometre kuzeyindedir ve daha önce hiçbir Tanrı ya da Tanrıça'ya adanmamış bâkir topraklardan kurulmuştur. Aton'un Ufku anlamını taşıyan "Akh-et-Aton" şehri, Amon rahiplerine karşı girişilen mücadelenin merkezî rolünü üstlenecektir.[11]
Akheneton, yüzyıllar boyu eski Mısır'ın başkenti olan, Amon kültürünün de merkezi sayılan, Karnak tapınağının bulunduğu [13] Teb'i bırakarak 300 km. kuzeydeki El-Amarna'da yeni bir başkent yaptırır. Buraya Aton'un ufku anlamına gelen “Akhetaton” adı verilir. Asıl Aton tapınağı, oraya inşa edilir ve firavun da onun başrahibi olur.[6]
Akheneton, firavunların halka benimsettirdiği resmî din, eski ve geleneksel olan her şeye katıksız bir bağlılığı zorunlu kılıyordu. Oysa Akheneton, resmî dini benimsemiyordu. Tarihçi Ernest Gombrich, şöyle yazıyor:
"Eski geleneğin kutsadığı birçok alışkanlığı kaldırıp, halkının, garip bir biçimde betimlenmiş sayısız tanrısına saygı göstermek istemedi. Onun için tek bir yüce tanrı vardı, o da Aton'du. Aton'a taptı ve onu güneş biçiminde imgeleştirtti. Öteki tanrıların rahiplerinin etkisinden korunmak için, sarayını bugünkü El-Amarna'ya taşıdı." [11]
Yeni başkente taşınılır taşınılmaz; Teb, başkent niteliğini kaybetmiştir. Akheneton, mücadelesinde bir adım dahi geri adım atmayarak, Aton dışındaki Mısır ilâhlarının isimlerini abidelerin üzerinden sildirmeye girişir ki, babası Amen-hotep'in de bu politikalardan kaçamadığı gözükür. Teb, Uzun süre sonra bu dönemde ilk kez önemini yitirmiştir. Çünkü Akheneton, aynı zamanda Amon'un şehrinden de nefret etmekte, onu Tağut'un / kâfirliğin sembolü olarak görmektedir.Bu sıfat;Müslüman Yobazlarınca da”Tagut’u Dalalet”olarak kullanılmaktadır.
Kralın eylemlerinin meşruiyeti, mitoslarla desteklenmiştir. Anlatılardan çıkardığımız ölçüde; Aton kültü, henüz Akheneton’un doğuşundan önce, ailesi tarafından tertip edilen bir ritüelle gerçekleşmiştir. Babası, Akheneton henüz doğmadan yaptırmış olduğu sunî bir göl içinde, altın ile yaldızlanmış bir kayığı dolaştırmış, bu kayığın ismine de Teye, "Aton" ismini vermişti...
Spekülasyonu biraz daha ileriye götürecek olursak, anne ve babanın, Amon-Re rahiplerinin nüfuzundaki güçlenmeden rahatsızlık duyarak, iktidarı "kendilerinin mutlak hâkimiyetine" dönüştürebilme gayretlerinden dolayı oğullarını genç yaşta güçlü bir eğitime tabi tuttukları söylenebilir.[11]
Mısır'da IV. Amenhotep M.Ö. 1375 yılında firavun olarak tahta çıkınca, o ana kadar kilden ve tahtadan yapılmış yüzlerce mahalli ilahlarla birlikte Amon- Ra gibi İsis Osiris gibi yüce ilahların yanında Aton sadece bir ilahtı.
EK: Amenhotep’in doğum ve ölüm tarihlerindeki ihtilaf giderilememiştir. Kanımca Hz. Musa’dan önde olması gerekir. Hz. Musa tek tanrı fikrini bu genç Firavundan almış olmalıdır! Ancak III. Amenhotep zamanında güneş ilahı Aton'a tapınma, Mısırlıların gözde ilahı Amon’a kıyasla öne çıkmış bir haldeydi. Tıpkı Yahve gibi insanlardan uzak kalmış tek başına yalnız bir Tanrı olarak Aton, diğer Mısır ilahları arasından öne geçip sıyrılmış olmakla; aslında cinsiyetsiz tektanrı tipinin Yahve'den önce ilk örneğini oluşturmuştur.
İlahın ruhunu bedeninde taşıdığı için kendini yaşayan ilah olarak gören ve yüce ilah Ra'nın göğü yönettiği gibi yeryüzüne hükmettiğine iman edilen tüm firavunların, siyasi iktidarlarının meşruiyet dayanağı olan ilahlarla olan soy bağını kırmaya teşebbüs etmekle Aton; firavunlar ile Amon-Ra rahipleri arasındaki ruhani uluhiyet bağı da kopmuş olacaktı. Oysa bütün firavunlar, Amon-Ra rahiplerinin itinayla yetiştirdikleri öğrencileri olmuş, her haliyle ruhunu ölümden sonraki yargılamaya hazırlayan ve ilahla karşılaşarak yeniden dirilmeyi arzulayan nefis terbiyecileri haline gelmişlerdi.[14]”
”Aton dinince yasaklanmış eylemlerden birkaçını şimdi burada açıklarsak... Efsane, sihir ve büyüyle ilgili her şeyin bu dinin kapsamı dışında tutulduğudur. Bir başka nokta, güneş tanrısının tasvirinde Aton dininin izlediği yoldur; güneş tanrısı artık eskisi gibi küçük bir piramit ve şahinle değil, adeta nesnel diye niteleyebileceğimiz bir tutuma başvurularak bir yuvarlakla belirtilmekte, yuvarlaktan dört bir yana saçılan ışınlar insan elleriyle son bulmaktadır.
Ölüm tanrısı Osiris'ten ve ölüler ülkesinden Aton dininde tek kelimeyle söz açılmaz. ... Bu da Aton dininin bir halk dinine ne kadar karşıt nitelik taşıdığını açıkça ortaya kor.
Amenhotep bu kadarla kalmamış, bunun çok ötesine taşan bir eyleme başvurmuştur. Aton dinine birtakım yeni öğeler katmış, ancak bu öğelerledir ki evrensel tanrı öğretisi gerçek tektanrılığa dönüşmüştür; bu öğe de Tanrının tekliği ve biricikliği düşüncesidir. ...
“Ey biricik Tanrım! Senden başka tanrı yoktur!”.
Yeni öğretiye ilişkin bir değer yargısına varırken, bu öğretinin yalnız yapılmasını istediği olumlu şeyleri bilmek yetmez, yasaklayıp lanetlediği eylemleri de tanımak nerdeyse aynı ölçüde önemlidir. Yeni dinin...
Bir çırpıda dört başı mamur olarak dünyaya gözlerini açtığını sanmak bir yanılgıdır. Elde bulunan kanıtlar, bu dinin Amenhotep'in saltanatı döneminde yavaş, yavaş güçlendiğini ve giderek daha büyük bir açıklığa, tutarlığa, katılığa ve hoşgörüsüzlüğe ulaştığını göstermektedir. Devrimci firavun, kötü gözle bakılıp aşağılanan Tanrının adını yalnız kendi adından değil, ne kadar yazıt varsa hepsinden, hatta babası Amenhotep III.'ün bile adından silip atmıştır.[15]
Bu ani ve köklü değişiklik karmaşaya yol açtı ve Mısır uluslararası nüfuzunu kısmen yitirdi. Bu durum Ahenaton'un ardılı olan oğlu Tutankhamon'un, Teb'deki Amon -Ra'nın ve diğer tanrıların rahiplerini yeniden kazanmasına kadar sürdü.[1]
”Akheneton, Mitanni kralının karısı ile evlendi. Güzelliği ve zarafetinden dolayı karısına da Nefertiti adı verildi. Ama tek tanrılı din anlayışı, Mısır tarihinde pek uzun sürmedi.[4] Başlangıçta halkın büyük desteğini alan firavun, Amon rahiplerin yanında olan soylular ve Aton kültünün giderlerinin artmasıyla tepkisi artan halkın isyanlarıyla karşılaşır.[6]
Şurası bir gerçektir ki, bir firavunun bir anda tüm tanrıları - özellikle de Amon'u - reddedip Aton'u yüceltmesi, Mısır için gerçekten gerek gündelik hayatta, gerek siyasî açıdan büyük bir şok olmuştur. Bu, aynı zamanda cesaretli bir harekettir. Çünkü Akheneton, inancını kabul ettirirken o dönemde büyük güç sahibi Amon rahiplerini boyun eğdirebilmiştir. Zamanın kaynakları, Aton dinini getirdikleri için ilâhların (!) onlara ceza verip erkek çocuğu vermediğini firavunun da ilâhları simgeleyen putları yıktırıp hepsinin yerine Aton kültürünü getirdiğini belirtirler. Yani ilâhların (!) verdiği cezaya isyan eden firavun, onların varlıklarını da reddediyor. Sonuçta Nefertiti'ye verilen ceza, onu çok derin bir üzüntüye ve mutsuzluğa sevk etmiştir.[11]
Akheneton’un tek bir tanrıya inanması, halkını tedirgin etmişti. Özellikle Akheneton’un düşmanları, onun eski firavunlar kadar güçlü olmayı amaçladığına ve artık büyük ölçüde rahiplerin eline geçmiş olan dinsel gücü yeniden kazanmaya çalıştığına inanıyorlardı. Onlara göre tek bir tanrıya tapmak çok, yanlıştı. Teb'de bir isyan çıktı; ama ordu, bastırdı.[11] Yeterince askeriye önem vermediğinden hakları ellerinden alınan ruhbanlar Akheneton`a karşı koydular.[16] Akheneton, TEB'DEN ayrılıp göç etmesine karşın, TEB rahipleri tarafından öldürüldü.[13] Firavunun ölmesi ile Amon Rahipleri, halkı baskı ile çok tanrılı dine geri döndürdüler.[4]
| ||||
“Kuran’ın en çok tekrarlanan kelimesi Allah’tır. Kuran’da Allah isminin tüm türevleri tam 2698 (19x142) defa geçer. Günümüzde bilgisayarın yardımıyla ve titiz bir çalışma ile bu sayımı kontrol etmeniz mümkün. Besmele ile ilgili 19’ların tesadüfen oluştuğunu iddia etmeye kalkan birini, olasılık hesapları komik duruma düşürecektir. Çölde bilgisayarsız, bir yandan dini anlatan, bir yandan saldırılara, ölüm tehditlerine, savaşlara göğüs geren Muhammed Peygamber’in, 19’ların katlarını bilerek tutturduğunu iddia etmek ise ilk iddiadan daha saf, daha komik, kaçış için daha geçersiz bir iddiadır.
Kuran’daki kaç surenin 1. ayetinin Allah kelimesini içerdiğini incelersek karşımıza 42 sure çıkar. Bu incelememizin rakamları olan 1’i (ayet için) ve 42’yi (sure sayısı için) arka arkaya yazarsak karşımıza çıkan 142 sayısı Kuran’daki Allah kelimelerinin katsayısını verir. Görülüyor ki Allah isminin katsayısı bile Kuran’da değişik şekilde kodlanmış, garanti altına alınmıştır.
Allah ismi ile ilgili diğer ilginç bir özellik de Allah isminin geçtiği ayetlerin numaralarının toplamının 118123’ü (19x6217) vermesidir. Gerçekten de Allah’ın mucizesi müthiş, değil mi?
Allah isminin geçtiği ayetlerin numaralarının toplamı | 118123(19 x 6217) |
İlerideki bölümlerde Kuran’daki başlangıç harfleriyle başlayan surelerin 19 kodu açısından önemini göreceğiz. Bildiğiniz gibi Kuran’daki bazı sureler "Elif-Lam-Mim" veya "Kaf" veya daha değişik harflerle başlarlar. İşte bu başlangıçlardan ilki 2- Bakara Suresi 1. ayette "Elif-Lam-Mim" şeklindedir. Sonuncu başlangıç ise 68-Kalem Suresi 1. ayetteki "Nun" başlangıcıdır. İşte bu ilk ve son başlangıç harfi arasında 2641 (19x139) kez Allah kelimesi geçer. Kuran’ın geri kalan bölümünde ise 57 (19x3) kez Allah kelimesi geçer.
İlk başlangıç harfli ayetten (2- Bakara Suresi 1), son başlangıç harfli ayete (68- Nun Suresi 1)'e kadarki Allah kelimesinin adedi | 2641(19 x 139) |
RAHMAN, RAHİM, KATSAYILARIN TOPLAMI VE 19
Allah’ın merhametli, şefkatli olduğunu belirten ve Besmele’de yer alan Rahman, Rahim isimleri, 19’un katları kadar geçmektedirler. Allah’ın Rahman ismi 57 (19x3), Allah’ın Rahim ismi ise 114 (19x6) kez geçer. Allah’ın bu isimleri gibi Allah’ın kullarına karşı merhametini belirten ve aynı kökten türeyen kelimeler de 114 (19x6) defa geçmekte; böylece aynı kökten türeyen Rahim ismiyle eşit sayıda, Rahman isminin iki katı sayıda geçerek ayrı bir uyum ortaya çıkmaktadır. (KUM 27’de bunu işledik)
Allah'ın kullarına karşı merhametini belirten rahmet isminden türeyen kelimeler | 114 (19 x 6) |
Besmele’de geçen 4 kelimenin 19’un katı kadar geçmesinin yanı sıra bu kelimelerin katsayılarının isim (1) + Allah (142) + Rahman (3) Rahim (6)= Toplam (152= 19x8) olması da önemlidir. Allah Kuran’a yaygın olarak dağılan bu kelimelerle Kuran’ın mucizesini ve değişmezliğini göstermektedir. 19’un katı kadar geçen bu kelimelerin katsayılarının 19’un katı olması ise yaptığımız işlemin doğruluğunu bir kez daha onaylamaktadır. (Bu katsayılardaki 8’in de bizce özel bir anlamı vardır. 19’u 8 ile çarptığımızda; ortaya çıkan 152 sayısı Besmele’de geçen bütün katsayıları kuşattığı için, adeta Besmele’yi de kuşatmaktadır. Evvelden 19’un önemli özelliklerinden birinin asal sayı olması olduğunu gördük. 19’un kaçıncı asal sayı olduğunu merak ederseniz, 19’a kadar olan asal sayıları yazalım)
Asal Sayı Sırası | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Asal Sayılar | 2 | 3 | 5 | 7 | 11 | 13 | 17 | 19 |
Asal sayı yalnız kendisine ve 1 rakamına bölünebilen sayı demektir. Eğer matematikle bugüne kadar az ilgilenmiş biriyseniz, matematikle ilgilenen birinden bu konuda bilgi alabilirsiniz.
BESMELE’DEKİ KELİMELERİN GEÇTİĞİ AYET SAYISI
Bismillahirrahmanirrahim’i oluşturan İsim-Allah-Rahman-Rahim kelimelerinin 19 koduyla muhteşem kodlanışlarını inceledik. Bu kelimeler Kuran’ın birçok ayetine dağılmış vaziyettedirler. Bazı ayetlerde birden fazla Allah kelimesi, bazı ayetlerde hem Allah, hem Rahim kelimesi beraber geçmektedir. İsveçli Katerina Kullman, bu 4 kelimenin tam tamına kaç ayette geçtiğini merak etti ve ilginç bir özelliğe tanıklık eden ilk kişi oldu. İki tane 19’u arka arkaya yazdığınızda ortaya çıkan 1919 sayısı Besmele’yi oluşturan 4 kelimenin geçtiği ayetlerin sayısıdır.
Besmele'yi oluşturan kelimelerin ayet sayısı | 1919 (19 x 101) |
Besmele’deki kelimelerin 19’un katı olduğunu, numaralı ayetlerdeki kelimeleri sayarak bulduk. Böylece 1. sure olan Fatiha Suresi’nin 1. ayetinin Besmele olduğu da anlaşılıyor. Belki de birçok insan bir tek Fatiha Suresi’nin 1. ayetinin numaralı olmasının hikmetini bugüne kadar anlayamadı. Bazı insanlar "Acaba Fatiha Suresi’nin başındaki Besmele yanlışlıkla mı numaralandı? Veya diğer surelerin başına Besmeleler 1. sure olan Fatiha’yı taklit için mi kondu?" diye de düşünmüştür. Kuran’daki 19 kodunun sorunları çözme özelliği burada da kendini belli etmekte, insanların bu konudaki kuşkularını gidermektedir. Zaten Müddessir Suresi’nin 31. ayetinde Allah, 19’un, kuşkuları gidereceğini söylemiyor mu?
Besmele’deki kelimelerin sayımı, tüm Kuran’daki numaralı ayetlere göre yapılırken başlangıç harfli surelerdeki harf sayımları bir tek o surenin içinde, o surenin Besmele’sini de içine katarak yapılmaktadır. Başlangıç harfli surelerin bu metoduna göre bu surelerdeki Bism+Allah+Rahman+Rahim kelimelerini toplarsak 19’un tam katı eder.
Başlangıç harfli surelerde Besmele'yi oluşturan kelimelerin toplamı ( numaralı ayetler + numarasız besmeleler) |
Bism | Allah | Rahman | Rahim | Toplam |
31 + 1121 + 66 + 74 = 1292(19x68) |
Bulunan sonucun 68x19= 1292 olmasında 19 kodu kadar 68 sayısı da önemlidir. Çünkü bu incelememiz 29 tane başlangıç harfli sure üzerinedir. Bu surelerden sonuncusu ise 68. sure olan Kalem suresidir. Başlangıç harfli 2. sureden 68. sureye kadarki toplam 68x19= 1292’dir.
“SAYILARIN KUTSALLIĞI”
“3.7.9.12.18.19.40.41 ve 52 sayıları, bazı inanç gruplarınca kutsal sayılır. Bazı sapık dini akımlarda; cifir ve ebcet hesaplarıyla kendilerine kutsallık yakıştırmakta, ayetlerin harflerinin sayılarını toplayarak; onlardan yardım ummaktadırlar. Tek sayısal uyum ATATÜRK’TEDİR. Bunu mistik sayıklama yapmayız.
Sayılar kutsalsa; o kutsallık, hiçbir zorlamaya, sapkınlığa başvurmadan Mustafa Kemal ATATÜRK’ÜN yaşamında vardır. Doğumu 1881'dir. Bunun Arapça yazılışı (IAAI’ DİR.
Bir erkeğin sağındaki kadınıyla elele tutuştuğunu görelim; erkeğin sağ eli, kadının sol eli yine (!AA!) eder. Erkeğin sağ elinde (lA), kadının sol elinde (AI) yazılıdır.
Efendim; kadın solda olur, denilirse; kadının sağ elinde (lA), erkeğin sol elinde (AI) birleşince yine de (IAAI) oluşur.
Bu ellerin aynen birleştiğini düşünüp sayıları toplayalım:
lA + AI = 18
1881 eder.
AI + lA = 81
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK = 19 (Ondokuz) harflidir.
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE = 19 (Ondokuz) harflidir.
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK:
1881'de doğmuştur,
19’Uncu asırdır,
19’Uncu Asrın bitimine 19 yıl vardır.
19 Mayıs 1919'da SAMSUN’A çıkmıştır.
19 + 19 + 19 = 57 eder.
SAMSUN’A çıktığında 38 yaşındadır. 57 yaşında da aramızdan ayrılmıştır.
1915'de 19’Uncu Tümen Komutanı olmuştur. 19 +15 = 34 eder. O tarihte 34 yaşındadır.
1920'de T.B.M.M. açılmıştır.
19 + 20 + 39 eder. O tarihte 39 yaşındadır.
3 Mart, 1924'de Hilafeti kaldırmıştır. 19 + 24 = 43 eder. O tarihte 43 yaşındadır.
25.4.1915'de ARIBURNU’NDA düşmanı; önce geri çekilen, 19 jandarma erine süngü taktırarak mevzilendirmiş ve durdurmuş, sonra da 57’İnci Alayı koşar adımlarla savaş alanına sürmüştür. Mustafa Kemal olarak bu 19’Uncu Tümen'in 57’İnci Alay'! İle doğmuş, 57 yaşında hayata gözlerini yummuştur.
Sicil Numarası: 317/8 = 19 eder.
1915'de 19 + 15 + 34 yaşındadır.
İsmet İnönü’nün, Mustafa Kemal ATATÜRK’ÜN ölüm gününde söylediği söylevi 19 cümledir.
Bismillahirrahmanirrahim'in Arapça yazılışı 19 harften oluşmaktadır.
ATATÜRK:
19 Yaşında Harp Okulu'na girmiştir.
19 yıl askerlik yapmıştır.
19 yıl da devletimizi yönetmiştir.
19 Eylül 1921'de Mareşal olmuştur.
19 Kasım 1938'de cenazesi ANKARA’YA getiriliştir.
1919 içinde 101 adet 19 vardır.
Sayılar kutsalsa bu kutsallık Tanrısal ise; ATATÜRK’ÜN çıkışı, devrimi, ölümsüz önderliği, Türk ulusu için kutsallığı da Tanrısaldır...
29 Ekim 1975 Osman TÜRKOĞUZ
J. Yarbay
117’İnciSınır. J. A.K.V. Kızıltepe/MARDİN
BİLGE KAĞAN:
19 SENEDE YETİŞMİŞ
19 SENE ÇİN’LE DÖVÜŞMÜŞ
19 SENE DEVLET BAŞKANLIĞI YAPMIŞ
19 KİŞİYLE ÇİN’E BAŞKALDIRMIŞ
57 YAŞINDA ÖLDÜRÜLMÜŞTÜR
ATATÜRK, Samsun’a 19 kişiyle çıkmıştır.
Kuran’ı Kerim’de büyük ölçüde 19 uyumu vardır.
Bilge KAĞAN’IN babası, İlteriş KAĞAN ile Annesi ilbilge Hatun, 17 kişiyle, Çin'e başkaldırmıştı
1976'dan sonra, Kur-an'ı Kerim'in 19. sayısıyla ilgisi üzerine araştırmalar yoğunlaştırılmıştı.
Londra'da Ahmed Deadat, bir dernek ve yayınevi kurdu. Sonradan bu araştırmadan vazgeçti. Libya asıllı, Mısırlı Ziraat Mühendisi Reşat Halife, A.BD giderek 19 ve Kuran’ı Kerim üzerine çalıştı. Kur'an’da fazla ayet olduğunu savundu ve sonra da peygamberciğini ilan etti ve öldürüldü.
Karacan Yayınlarından, Bilinmeyenler Ansiklopedisinde, bu konuda makale yayınlandı
Sonunda: ünlü Sunucu Cenk KORAY, 19 ve ATATÜRK adlı bir kitap yayımlayarak satış rekorları kırdı.
“Elinde tek bir asker, tek bir silah bile bırakılmamış devleti, mezardan hayata kavuşturmadı mı? Sakarya zaferinden sonra millet ona “GAZİ” unvanı vermedi mi?
Şimdi adı bir ayet büyüklüğünü taşıyan bu zatın ismini “Gazi Mustafa Kemal’i ebced hesabıyla hesaplayınız. Zaferinin tarihini yani(1338–1922) i bulursunuz. Gâvur dediğiniz adama Allah bu nimeti nasip etmez.
Bu uzun yazıyı ona Protestanlığı isnat edecek kadar İslamlığı bilmeyen ve böylece Nahl suresinin 125. ayetini inkâr eylemiş bulunan Müslümanlara Enfal suresinin 24. ayetini okumalarını ve onun Devlet ve Millete hayat veren davetine icabet ediniz” sözünü tekrarlayarak son vermek istiyorum.”
Av. Dr A.ALTUNSU, Osmanlı Şeyhülislamları S.XXXV. Prof. DR. Vasfi
Raşit SEVİG’İN Önsözü 74.
Ya buna ne denir!
Rooswelt Churchill Stalin Hitler Mussolini
181882 | 181874 | 181879 | 181889 | 181883 |
62 62 | 70 70 | 70 70 | 55 55 | 61 61 |
191933 | 191940 | 191922 | 191933 | 191922 |
11 11 | 43 4 | 22 22 | 11 11 | 22 22 |
383388 | 38 3388 | 38 3388 | 383388 | 383388 |
Roosevelt Churchill, Stalin, Hitler, Mussolini
Doğum Tarihi Yaş (1944'e kadar) işbaşına geliş tarihi işbaşında kaldığı süre 1944'e kadar. Abraham Lynkoln ile J.F.Kennedy suikastının benzerliklerine de bir göz atalım. İyiyi de, kötüyü de Tanrısal iradeye bağlarsak, bireysel iradenin ne hükmü kalır. Bir kişi Tanrısal yazgıya göre suç işlediğinde onun bu eyleminin neresinde suç vardır? Kafatasımız tek bir kemikten olmayıp, dikişli olarak birbirine geçmelidir. Bunu gören ilkel insanlar,buna alın yazısı demişlerdir.İnsanların ve toplumların alın yazısını inanmış oldukları liderleri yazmaktadır.Alman ulusunun alın yazısını Adolf Hitler’in ;Türk Ulusunun alın yazısını da Mareşal Gazi Mustafa Kemal’in yazmış olduğunu ne çabuk unuttuk!
Hz: Muhammed’in son veda Hutbesinde önemli açıklamaları vardır:”Kadınları hafifçe dövüp sakındırmanıza izin verilmiştir. Kadınların da sizin üzerinizde hakları ,meşru örf ve adete göre yiyecek ve giyeceklerini temin etmenizdir!” Kocarlın karılarını dövme hakları Kur’anı kerimde de ön görülmüştür.
Tin Suresinin—95’inci sure-- beşinci ayeti aynen şöyledir:
“Biz, insanları gerçekten mükemmel bir surette noksansız olarak yarattık!”Burada;Kadın ve Erkek ayırımı yoktur.İNSAN tanımı vardır.Tanrı adına konuşan ve hüküm veren Müslüman erkekleri,Kadını aşağılamak için:”saçı uzun,aklı kısa” ve “ eksik etek!””Kadının sırtından sopayı,karnından sıpayı eksik etmeyeceksin!”Emirlerini de Tanrı adına vâz etmişlerdir.
İnsanların alınlarına tüm amallerini yazmış olan Tanrı, iyilik yazdıklarını cennete,kötülük yazdıklarını da cehenneme atmaktadır.
Müslüman Din Uleması! Cenneti erkeklerin cinsel ihtiyaçlarını gideren bir genelevine döndürerek, burada da kadınları birer seks edilgeni haline sokmuşlardır.Tüm bu işleri de Allah adına yapmışlardır.
“Allah’ın izni olmadan yaprak bile kımıldamaz; her başarı Allah’ın izniyledir!”Demişler; Allah’ın bir sürü dini bütün Müslüman’a! Karşın neden Mustafa Kemal’e yardım ettiğine de bir yanıt bulamamışlardır. Allah ve Din inancı insanları kandırarak sömürmek için kullanılmıştır! Tıpkı Mısır’daki Amon ve Diğer çok tanrıları kullanan Mısırlı Rahipler gibi. Lütfen alt sahifeyi de inceleyelim!