29 Mart 2010 Pazartesi

59- SUÇUMUZ ERKEN GELMEKMİŞ!

OSMAN TÜRKOĞUZ

İzmir 15 Mart 2009

59- SUÇUMUZ ERKEN GELMEKMİŞ!

Sayın Bayan Güven Bahadır Hanımefendiye.

Torunum Cangül Türkoğuz, yanıma gelip oturdu; derinlemesine gözlerime bakarak:

“Büyük Baba, size bir soru sormak ve çok ciddi yanıt almak istiyorum”, dedi.

“Buyur sor; doğru yanıt vereceğimi biliyorsun”, dedim.

Şöyle bir toparlandıktan sonra, başladı anlatmaya:

“Sizi çok inceledim; önce; babamla, amcalarımla ve yakın çevremdekilerle karşılaştırdım. Büyüdükçe çevrem genişledi, tüm öğretmenlerimle karşılaştırdım; sizde herkeste olmayan bir yetenek olduğunu anladım. Para istemek için sizi methetmiyorum. Onca haksızlıklara uğratılmış olduğunuzu sizi her tanıyan anlattı. Yanınızda çalışanlar hep sizi aramaktalar. Şiirleriniz, şarkılarınız var. Yayımlanmış ve yayıma hazır eserleriniz ortalıklarda. NEDEN VE NİÇİN BİR SIRAYA GİREMEDİNİZ?” Diye sordu.

Şöyle bir toparlandım:

“Bak, kızım, bak iki gözüm”; dedikten sonra, kısaca anlattım:

“Ben, gözlerimi açtığımda; SAĞDA SALAKLAR; SOLDA SOLAKLAR, ORTADA DAMALAKLAR, DİRSEK TEMASINDAYDILAR. EMEKLİ OLDUM, BİR ÜNİVERSİTE DAHA BİTİRDİM. GÖRDÜM Kİ; SAĞDA SOLAKLAR, SOLDA SALAKLAR VE ORTADA DA MALAKLAR, DAHA SIKI DİRSEK TEMASINDALAR. KAFAMI GÖSTERECEK BİR ARALIK BULAMADIM!

Rahmetli Anam Yörük kızı Âlime Kadın; biz üç kardeşe:

*-DOĞRU OLUN,

*-HAK YEMEYİN,

*-ÇIKAR İÇİN EĞİLMEYİN,

*-TÜM DOĞRU VE GÜZEL ŞEYLER, ATATÜRK’ÜN AYDINLIK YOLUNDADIR. ÖLSENİZ DE BU IŞIKLI YOLDAN AYRILMAYIN. SONRA NE AK SÜTÜMÜ NE DE HAKKIMI HELAL EDERİM.” DEDİYDİ. RAHMETLİ ANAMI MI KIRACAKTIM.

BUNUN İÇİN:

-SAĞ İKTİDARLAR GELİNCE, SOLCU SAYILDIM;

-SOL İKTİDARLAR GELİNCE DE, DAHA ZOR DURUMLARDA KALDIM: FAŞİST SAYILDIM.

-İKİ DEFA ASKER GELDİ, KOMÜNİST SAYILDIM. HEP SÜRÜLDÜM, BİR TÜRLÜ SIRAMI BULAMADIM;” DEYİNCE.

“- Doğru tahmin etmişim, Büyük baba; kimseyi neden suçlamadığınızı da anladım: Suçunuz, erken gelmek”,dedi.

Kötü örnek olmasak, şimdiki gençler harika!

Hiç yorum yok:

İzleyiciler

Blog Arşivi