TC .
OSMAN TÜRKOĞUZ
TV. Çeşmealtı;13,Temmuz.2009/Bir
soytarı MUSTAFA Kemal ve MUSTAFA ismet İnönü için,”yediler, içtiler ve
kustular!”Diyerek içinin lağımını boşaltmıştır. Bay Recep te,Mustafa Kemal için
”ölü inek”,dediği gibi,”iki sarhoş”ta demişti.Rahmetli Kenan Evren’in ve
Rahmetli Tahsin Şahinkaya’nın cenaze törenlerine de iştirak etmemişlerdi.Yunan
casusu ve vatan haini İskilipli Atıf için devlet bütçesinden yapılan ve adı
verilen kurum binalarının açılış törenine gitmiş,hamasi nutuklar atmıştı.Hocası
Türkiye Cumhuriyetinin İKİ Milyar lirasını dolandıran Necmettin Erbakan
sahtekârı da MSP genel başkanı iken İskilipli Atıf Hoca!İçin mevlit
okutmuştu.BİR TRAJEDİ KAHRAMANI OLAN Rahmetli Antigone ile bu keleşleri
karşılaştırınız.BUNLAR Müslüman, Rahmetli Antigone de çok tanrılı dinlerin
kadınıdır:16TEMMUZ 2015.
ANTİGONE.
“Ben,
dünyaya kin değil, SEVGİ paylaşmaya geldim!”
ANTİGONE-SOFOKLES.
MÖ.496-406.
“Kitaplar,
bir toplumun kâğıttan hafızasıdır!” Arap atasözü.
Rahmetli İsmet İnönü’nün en büyük
eserlerinden birisi de, KÖY ENSTİTÜLERİ ve KLASİK ESERLERİN TÜRKÇEMİZE
kazandırılmasıdır.
Bir Reşat Şemsettin Sirer; Maarif
Vekili olmuş; bir Celal Bayar ve Adnan Menderes iktidar olmuş; sayelerinde de
T.C.Bugünlere gelip, dayanmıştır.
Her ikisi de Rahmete kavuşan; Cumhurbaşkanımız
İsmet İnönü ile O’NUN Genelkurmay Başkanı, ULUSAL KURTULUŞ SAVAŞI KAHRAMANI Orgeneral
Abdurrahman Nafiz GÜRMAN; Savaştepe Köy Enstitüsüne ziyarete gelirlerken;
yolda, bir kız öğrenciye rastlarlar. Kızın adı Hatice’dir.
Araçtan inerler, ol mübarek kızımız ile konuşurlar. Kızcağız,
tavuk çiftliği nöbetine gidiyormuş. Torbasına bakarlar; günlük nevalesi ile
ANTİGONE adlı, yeni yayımlanan bir kitap vardır, ol mübarek torbada.
Sofokles’in çağlar eskiten bu ölümsüz
eseri, M.E. B. yayımlarındandır.
Ölümsüz İsmet İnönü:
“-Abdurrahman Paşa; der; bu kitabı
henüz, Ankara’da bile okuyan yok iken, bu KIZIMIZIN EKMEK TORBASINDA bulunması
yarınlara güvenle bakabileceğimizin işaretidir.
Bütün Türk halkı, böyle kitapları
okuduğu zaman her şey farklı olacaktır!
”Babasız ve Şekersiz Bırakmak!”,
”Silahlı Kuvvetlere Müdahale, Ulusal Felâketlerin habercisi midir?” konulu
yazılarımız okunmasını isterim.
Bendeniz; bütün kültürümü, uzun süre
Halkevi olarak kullanılan, Menemen Kubilay okulu yanındaki kitaplıktan edinmişimdir.
Ezberimi değil, KÜLTÜRÜMÜ!
Benim de; bir zamanlar, yazılarımdan
ve şiirlerimden örneklerin yayımlandığı bir site’de ANTİGONE adına rastlamam,
hayatımın en mutlu anlarından birisidir.
Bilimsel olarak; yukarıdaki cümleyi
söyleyerek, kendisini asan Rahmetli ANTİGONE’NİN mağarası kanıtlansa; hiç
durmadan, BENDENİZ DE KENDİMİ, orada ipe çekerim.
Bu iki MUHTEŞEM KADININ ÖNÜNDE ve
kendisini hiç görmediğim HATİCE’NİN önünde, saygılarımla eğilmeyi, ulusal bir
gurur sayarım. Kimmiş bu ANTİGONE!
ANTİGONE.
Bilmeden ve tanımadığı için,
yanlışlıkla babasını öldüren Oidipus, öz annesi İokaste ile evlenir.
Bu evlilikten birisi kız, ikisi de
oğlan olmak üzere üç çocuğu olur.
Kâhin Teiresias’ın açıklamasından
anası ile evlendiğini öğrenerek, anasının dikiş iğnesi ile gözlerini kör
etmiştir.
Kızı Antigone; Kör babasının elinden
tutarak, şehir, şehir ve köy, köy onun dilenmesini sağlamıştır.
Thebai Krallığı sakinleri ve oğulları
Eteokles ve Polineikes Kör Kralı lanetlemişlerdir.
Kör Kral Oidipus öldükten sonra;
Antigone Thebai’ye döner. Thebai krallığında, iki kardeş ve dayıları Kreon
arasında, şiddetli bit iktidar savaşı başlar. İki düşman kardeş, birbirleri ile
dövüşürken ölürler.
Kreon iktidarı ele geçirir. Kendisine
yardım eden Eteokles’in dini törenle gömülmesini diğer kardeşin Polynekes’in
gömülmeyerek, kuşlara ve kurtlara yem olmasını ister.
Ölünün üzerine toprak serpmeyi bile
yasaklar. Buna girişecek kimselerin ölümle cezalandırılacağını da ilan eder.
Sofokles’in /ANTİGONE’Yİ 82 YAŞINDA
YAZMIŞTIR/ünlü Antigone Tragedyasında, bu Emire karşı gelen Antigone ile Kral
Kreon’un tartışması, görkemli bir şekilde verilir. Antigone, Kreon’un emrine
karşı gelmekle kalmaz, kardeşini gömmenin suç olmayıp, bir borç olduğunu
savunarak, onu gömer ve yönetime baş kaldırır.
Kral Kreon’un karşısına çıkarak, SUÇ
ve DEVLET konularında, onunla tartışır. Tartışmanın işlendiği bazı bölümlerden
parçalar vermekle yetineceğim:
“-Antigone: Ben yaptığımı itiraf
ediyorum, hiçbir şeyi inkâr etmiyorum.
-Kreon:
Bu işi yasak eden emrimi bilmiyor muydun?
-Antigone: Biliyordum, nasıl bilmem? Herkese ilân edildi.
-Kreon: Demek buna rağmen benim emrime karşı gelmeye cüret ettin?
-Antigone: Fakat bana bu emri veren Zeus değildi, Hades’te hüküm süren
Dike de biz fanilere böyle bir nizam yüklememiştir. Ve senin emirlerinde, insan
sözlerini tanrıların yazılmamış, değişmez kanunlardan daha üstün yapacak bir
kudret bulunduğunu zannetmiyorum. Çünkü bu kanunlar yalınız dün ve bugün
yaşamıyorlar, bunlar, ebediyen yürürlüktedirler ve ne zamandan beri mevcut
olduklarını bilen yoktur.
-Kreon: Thebai’liler arasında, bunu
böyle gören yalnız sensin.
-Antigone: Hepsi böyle görüyorlar,
fakat korkudan dillerini tutuyorlar.
-Kreon: Bunlardan ayrı düşündüğün için
utanmıyor musun?
-Antigone: Öz kardeşime saygı
göstermekte utanacak ne var?
-Kreon: Onunla dövüşüp ölen de bir
kardeşin değil miydi?
-Antigone: Aynı ananın ve aynı babanın
oğluydu.
-Kreon: Ötekine karşı alaka göstermekle, buna karşı
günaha girmiyor musun?
-Antigone: Mezarında yatan ölü, böyle
bir hüküm vermeyecektir.
-Kreon: Fakat sen bir günahkâra karşı
aynı hürmeti gösteriyorsun.
-Antigone: Onunla beraber, ölen bir
kardeşti, bir köle değil.
-Kreon: Birinin koruduğu bu memleketi
bu memleketi öbürü harap ediyordu.
-Antigone: Olsun, Hades ikisi için de
aynı mezar hakkını tanır.
-Kreon: Ama orada da iyi adam, kötü
adamla eşit muamele görmeyi istemez.
-Antigone: ölüm diyarında da böyle bir
kaide olduğunu bana, kim söyleyebilir?
-Kreon: Düşmanımız bizim için hiçbir
zaman, hatta ölümünden sonra bile, dost değildir.
-ANTİGONE: BEN, DÜNYA’YA KİN DEĞİL,
SEVGİ PAYLAŞMAYA GELDİM.”
Kreon; Antigone’yi kayalıklarla
çevrili bir mağaraya, ayaklarından zincirleterek kapatır.
Kreon’un oğlu ve Antigone’nin
nişanlısı Haimon, babasına isyan ederek, mağaraya koşar.
Ne var ki, Antigone, kendisini asarak
ölmüştür.
Bu acıya dayanamayan Haimon da
kendisini öldürür.
Anası Eurydike de intihar eder.
NOT: DÜNYAMIZDA; BÜTÜN İYİLER
CEZALANDIRILMAKTADIR. Ostüzü.
Kaynakça
1-
Antigone,
M.E. B’lığı yayınları, Sabahattin Ali çevirisi,
2-
Azra
Erhat, Mitolojik Sözlük, S.43-44
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder