25 Ekim 2012 Perşembe

842/SEN'DEN SİZ'E;SİZ'E,BEN'DEN BİZ'E VARMAK!


OSMAN TÜRKOĞUZ
İzmir;25 Ekim 2012
            İleti yazım:Beni en çok yaralayan şey,aynı mevzideki insanların biri birlerine kurşun sıkmalarıdır!
            SEN’DEN SİZ’E; BEN’DENDE BİZ’E VARMAK!
            Besançon Üniversitesi bağlı (CLA) Dil Enstitüsüne, Fransızca Tekâmül kursu için gönderilmiş Üç Türk subayıydık. Bir Süvari Subayı, Bir Levazım Subayı ve Bir Jandarma subayı olarak bendeniz. Grubumuzun Lideri ve sözcüsü ben idim. Üniversitenin şehrin beş kilometre batısındaki yerleşkesinden de,kalmamız için  birer oda verilmişti.Bizim diğer ulusların bireylerinden farklılığımız hemen kendini göstermişti.Fransızca Öğretmenimiz Madame Holthzer;derse başladığımızın ilk haftasında dershanenin duvarlarını Türk Kadınlarının ve Türkiye’nin en güzel yerlerinin resimleri ile donatmıştı.Bana bir gün dedi ki:
         “Siz Üç Türk subayı diğerlerinden çok farklısınız. Üçünüz de, kışlaya gelir gibi en erken saatte dershanede  oluyorsunuz. Bana bir şey soracağınız zaman da izin alarak ayağa kalkıyor ve tüm konuşmalarınızı da SİZLİ yapıyorsunuz. Diğer milletlere mensup olanların  ve Fransızların halleri ortada.Ayakları sıraların üstünde.Sakın ola ki bu tavırlarınızı bozmayasınız!”Dedi.Okuluna dönerken de,yalınız beni yeni öğretmenimiz Madamoiselle Paxion’a teslim ettiydi.SEN ve SİZ kelimesini kullanmanın yaratmış olduğu farkı bilenlerimiz yok denecek kadar az.
         Mareşal Gazi Mustafa kemal Atatürk; Bursa’da çekirgede bir akşam yemeğine eski iki sınıf arkadaşını davet eder.İlerleyen saatlerde o iki arkadaşı tüm saygılarını bir kenara bırakarak”Mustafa SEN!..”Diye eski günlere dönerler.Nerdeyse elle dürtme zeminine geldiklerinde,Mustafa Kemal bunları kibarca yemek masasından kaldırtır.
         Kuleli Asker Lisesinde beraber okuduğumuz bir sınıf arkadaşımız Levazım sınıfına ayrıldığı halde Harp Akademisi sınavını kazanarak Orgeneralliğe kadar yükselmişti. Korgeneral Rütbesinde ve Kara Kuvvetleri Denetleme Başkanı iken İzmir Orduevine gelmişti.Bir sınıf arkadaşı arkasından ismini söyleyerek bağırıp”Seninle Harp Okulunda beraber okumadık mı,bu tafra ne?”Dediğinde şu yanıtı almıştı:”Sizinle beraber okuduğumuz günler Harp Okulunda kaldı.Şimdi ben bir Korgeneralim!” Neye uğradığını şaşıran o çokbilmiş Ahmet, uzun süre Korgeneralin arkasından sövüp te durmuştu. İkinci Katerina’nın Sevgilisi Alexsandr Punyatovski, Katerina’yı kollarıyla sardığında: Bütün Rusya kollarımın arasında!”dediğinde kendisini çarpan bir yanıt almıştı:“Hayır, yalınız BEN kollarının arasındayım!”
         “SEN’İ seviyorum!”,SEN’DEN nefret ediyorum!”Bireyselliğe yönelmektir.
         “BİZ’DEN korkmalısınız!”,SİZ’DEN korkmuyoruz!”Toplumsallığa yöneliktir.
          BEN’DE bencillik;”SEN’DE sencilik, BİZ’DE DE toplumculuk ve dahi Ulusçuluk vardır.
Rahmetli Fuat Edip Baksı, İzmir Hava Lisan okulunda ve İnönü Lisesinde edebiyat öğretmenliği de yapmış, güçlü şarkı sözleri yazmış bir Aydınımızdır. Bir bahar akşamı;okul aile birliği toplantısına geç gelen bir hanım kızımızın o halini şiirleştirerek,bestelenmesi için, Sultanahmet Camisi İmamı Cennetmekân Sadettin Kaynak’a göndermiştir.Şarkı sözünün ilk dizesi:”Bir bahar akşamı rastladım size’dir.Rahmetli Sadettin Kaynak,”Türk sanat müziğinde sizli şarkı yoktur!”Dediğinde şu yanıtı alarak şarkıyı besteleyerek Türk musiki tarihine armağan etmiştir:”Sayın Hocam;hiç tanımadığım bir kıza ben nasıl olur da sen diyebilirim!”Ostüzü.
Uzun süredir dikkatimi çeken bir olguyu gözlemlemekteyim: Aynı sitede yazılar yazan ve aynı doğrultudaki insanlarımız; sudan bahanelerle biribirleri ile çatışarak, SEN ile başlayan saldırılarının dozlarını hakarete vardırmaktadırlar. Bendeniz de bu saldırılara çok uğramışımdır. Saldırganlarım, ne dediğimi anlayamayan saldırganlarıma SİZLE başlayan yanıtlar vermeyi ilke kabul etmişimdir.Okudukları ve beğenmedikleri yazıyı yazanların analarına ve inançlarına kadar inilmektedir.Ünlü bir Romalıya Piç diyen Senatöre yanıtı şöyle olmuştu:”İyi ya,benim neslim benimle başlıyor;senin neslin de seninle bitiyor!”Yani,senin çocuklarının babası sen değilsin demek istiyor.SEN Adılını kullanmak;çokça  hakarete yönelik olarak çıkışlarda olmaktadır.Aslında BİZ ve SİZ’DE saygının yanında Çoğulculuk ta vardır:”Biz,sizin ne mal olduğunuzu bilenlerdeniz!””Siz,Silivri ve Hasdal’da yatanlarımız;Biz,Sizinle övünüyoruz!” Biz Adılı Milliyetimizi belirlemekte de kullanılmaktadır.
Ünlü bir Amerikan Dışişleri Bakanı; İkinci Dünya Savaşındaki anılarını yazıp bitirdiğinde, BEN kelimesini çok kullanmış olduğunu fark ederek:”Ben,her işi benim yapmış olduğum anlamında değil,o işin yapıldığı sırada benim de orada bulunmuş olduğum anlamındadır!”Yazmış.Uzatmayalım,biribirimize saygı duymak için varız.Bir cephe karşı cephe içindir!Rahmetli Naci Eldeniz;SEİNE nehrine bile SİZ nehri dermiş!

Hiç yorum yok:

İzleyiciler

Blog Arşivi