19 Şubat 2012 Pazar

591/HA TEMEL'İN AKLI,HA ATI'NIN AKLI!

                                                                            
OSMAN TÜRKOĞUZ
                   osmanturkoguz@gmail.com
                   İzmir;19 Şubat 2012.

                            HA TEMEL’İN AKLI, HA ATI’NIN AKLI!
         Fadime, telaşlı bir sesle Turmuş’u ev telefonundan aramış:
         “-Turmuş; Temel atından düşmüş, kolu ve kanadı kırılmış.”Hayvanlar da Can Taşır!”Adlı klinikte yatıyamış. Var git, cüzdanı ile benim cep telefonum yanında midur?”Tursun, bi koşu verilen adrese gittiğinde, Temel’in kliniğin kapısında bekleyen atı yere iki defa tepik vurunca, Tursun doğruca ikinci kata çıkmış.
         “Saygılar içinde inleyen Temel’e:
         “Noldi, hayir midur!”Diye sorunca Temel her şeyi bi çırpıda anlatmış:
         “Dağdaki Karalâhana tarlamıza giderken benim Hamsi adlı atım birden tökezleyerek beni taşlık bir yere attı. SOL kolum ve SOL bacağım kırılmış. Beni ağzı ile bir ağacın altına selamete yatırarak dörtnala gerisin geriye gitti. Gördüğün gibi de buradayım!”Dediğinde; Tursun:
         “Çok akıllı ve Zeki bir atmış. Yaşamanı ona borçlusun!”Dediğinde, Temel SAĞ yanına dönerek:
         “Ne akıllısı, doktor beklerken veterineri aldı da geldi!”Dediğinde;Tursun bu,taşı hemen gediğine koymuş:
         “Ula Temel niye kızaysun?Ha senin aklın,ha atının aklı:Kasabamızın belediye başkanlığına bir mimarı seçelim!”Dedük,sen ısrarla bir imamı seçtirmedin mi?”
        
  

Hiç yorum yok:

İzleyiciler

Blog Arşivi