29 Aralık 2011 Perşembe

511/KEŞAN MÜFTÜÜSÜNE SUALİMDİR!

                                                      

            OSMAN TÜRKOĞUZ
            osmanturkoguz@gmail.com
            İzmir;29 Aralık 2011.

                                    KEŞAN MÜFTÜSÜNE SUALİMDİR!
            Hazır bir Din Uleması bulmuşken Keşhan Müftüsü Süleyman Yeniçeri’ye eskiden kalma bir sualimdir.
            Bendeniz 1962/1965 yılarında Manavgat ilçe jandarma bölük komutanlığı görevinde bulundum. İlçede polis teşkilatı da yoktu. Merkez jandarma karakol komutanı Jandarma Astsubay Başçavuş Sayın Hakkı Cumhur—Hayatım boyunca tanıdığım en namuslu insandır-- telefon etti:”Komutanım, işiniz acele değilse karakola kadar gelir misiniz!”Dedi hem de gülerek. Manavgat’ta çok kız kaçırma olayı olur. Kızın ırzına geçilmişse, kız bunu iki şekilde ifade eder: Yapıştı ya da dökülen süt toplanmaz!” Karakola indim ki ne göreyim, oradakiler gülme krizine tutulmuşlar. Karakol komutanının odasında sakallı bir adamla, Ilıca köyünden bir genç adam vardı.”hayrola!” Dediğim de o genç Ilıcalı:”Sayın komutanım, bu Ramazan imamını bizim eşeğe yapışırken yakaladım!” Dedi. Bu olay, Cumhuriyet Gazetesinin ön sahifesinin başında da yayımlandıydı. Sene 1963/1964 olabilir.
            Seki Köyü imamı evli bir kadınla bir ve beraber iken kadının erkek kardeşi tarafından yakalanmış. Kadının kocası zina davası açmıştı. Bilirkişi olarak ta beni seçmişlerdi, görgü tanığı Çocuk:”Ben, ablama iftira eder miyim, ikisini de “YAPIŞIK” halde gördüm ve Hocamız can havliyle ikinci kattan bahçeye atladı!”Diye ısrar etmekteydi, Karşı tarafın Avukatı:”İkinci kattan atlamak mümkün değildir!”Diyerek savunmasını yapıyordu. Yapışma fiilinin olduğu ikinci kata çıktım ve oradan altlanılmaz denilen  evin arka kısmına bakan pencereden bahçeye atladım. Ve raporumu sözlü olarak orada ve de hemen açıkladım:
            “Birinci katta yapılan zina filinin Sanığı, ya kapıdan çıkar,ya da birinci kat penceresinden arka bahçeye atlar. .İkinci katta yapılan zina fiilinin sanığı bir imamsa, canını hiçe sayarak, imamlığını kurtarmak için ikinci katın penceresinden donsuz ve tumansız arka bahçeye atlar. Bilirkişi olarak seçilmiş olan ben, Manavgat İlçe Jandarma Komutanı Yüzbaşı Osman Türkoğuz da, adalet yerini bulsun diyerek canını hiçe sayarak ol namlı pencereden bahçeye atlar!” O zaman Zina yapmak şikâyete bağlı bir suçtu. Ol İmamın bana bakışını unutamam. Her iki Zina Sanığı da hüküm giymişti.
            Şimdi, Ol Müftü Süleyman yeniçeri’ye soruyorum: Kapı dururken pencereden atlamanın dinde yeri var midur!

Hiç yorum yok:

İzleyiciler

Blog Arşivi