TC.
OSMAN TÜRKOĞUZ
TV. İZMİR;18 Ekim 2014.VE İHANETLER
SÜRDÜRÜLDÜKÇE?!ATATÜRK’ÜN FOTOĞRAFINI SALONLARINA ASTIRTMAYAN ŞAŞKALOZLARA?15 Ocak
2016.
HALİFELİK KAVGASI!(3)
“Benden sonra Hilafet otuz
senedir. Bundan sonra Hilafet, ısırıcı bir SALTANATA dönüşecektir!”.Hz. Muhammet. (Hadis).Ahmet
Cevdet Paşa, Kısas’ı Enbiya,c.2,ks.1,s.169.
Önce, Göçmen- Mekkeliler-ENSAR-Medineliler-kavgası. Sonra da Emeviler ve
Haşimiler kavgası! EN SONUNDA DA BİZİMKİLERİN HALİFELİK VE İHANET KAVGASI?!
İnsanlık tarihinde ve yeryüzünde;
Hilafet kavgasından daha çok kan döktüren bir kavga olmamıştır. Ostüzü.*Al
Şahrastani İslam tarihinin hiç bir devrinde, hiçbir din aktinin hilafet kadar
ihtilafa sebep olmadığını ve kan döktürmediğini söyler.” İslam Ans. Cilt 5.S.153.
“KUR’ANI KERİM’DE HİLAFETİN LÜZUMUNA DAİR HİÇ BİR AYET
BULUNMAMAKTADIR!” İslam
Ansiklopedisi. C.5.S.152–153.Ancak:
İslamın
yüce kitabı Kur’anı Kerim’e bir göz atacak olursak, orada da Halife sıfatının
başka anlamlarda kullanılmış olduğunu görürüz:
1-6’ıncı
sure, 165’inci ayet: ”O,sizi (peygamber ümmeti) yeryüzünün Halifeleri yapan,
size verdiği şeylerde sizi imtihana çekmek için kiminizi derecelerle kiminizin
üstüne çıkarandır!” Buyuruyor.
2-10’uncu surenin 14’üncü ayetinde de: ”Onlardan sonra, arkalarından sizi yeryüzünde Halifeler
yaptık. Bakalım nasıl hareket edeceksiniz diye!”
3-35’inci surenin 39’uncu ayeti: ”O,sizi yeryüzünde halifeler yapandır!” Buyurarak, insanlara yeryüzünün
halifeleri unvanını veriyor!
4-(Kur’anı
Kerim’de Davut peygamber hakkında” ya Davut, biz seni yeryüzüne halife yaptık.
İnsanlar arasında hak ve adaletle hüküm ver.” Buyrulduğu açıklanmıştır.)
Ercüment Demirer’in S.G.E. s.17.Tevrat ta başka türlü söylüyor: ”Savaşta
bulunan General Uriya’nın Karısı Hititli Sitti’yi gebe bırakarak, Zavallı Generali,
başkomutana yazdığı, Zavallı General ile gönderdiği bir mektupla, ön saflarda
görevlendirterek öldürtmüştür! Hak ve Adalet bu mudur?Oğlu da Öz Ablasının
ırzına geçmiştir.Meraklı olanlarımız TEVRAT’TAN OKUYABİLİRLER?!
“Kesin olarak ifade ederiz ki; Hilafet dini değil, dünyevi bir makamdır. Hilafet makamının İslam itikadı ile
hiçbir ilgisi yoktur. Akaid kitaplarında tek kelime ile de olsa hilafetten söz
edilmemektedir. HİLAFET DEMEK, HÜKÜMET DEMEKTİR, İKTİDAR SAHİBİ OLMAK DEMEKTİR,
YANİ DOĞRUDAN DOĞRUYA MİLLET İŞİDİR. Her islam ülkesine bir halife mi,yoksa 57
islam ülkesine tek halife mi?! Nedendir,diğer islam ülkelerinde halifeliğe
istek yoktur?İslam dininin birinci derecede kanunu olan Kutsal kitabımız
Kur’anda şekli hilafet, yani islam hilafeti hakkında hiçbir ayet yoktur!”
Ercüment Demirer, S.G.E. S.51.
İki gruba ayrılan Müslüman Arap
toplumunda, Halife olmanın şartları:
1-Sünnilere göre, Halife olabilmenin ilk şartı, (KUREYŞ KABİLESİNDEN OLMAKTIR!)
2-Şiilere
göre, HİLAFET ANCAK VE ANCAK ALİ SOYUNDAN GELENLEREDİR. Fuat Kadıoğlu,
Gericilik ve Ötesi, s.15–16.
“Tüm dünyadaki Müslümanları, Kureyşli Arap Müslümanlar yöneteceği
gibi: Müslüman olmayanları da Müslüman olmayan Kureyşliler yönetecektir. Hz.
Muhammed. Buhari Menakıp 1, Müslim imaret 2,818’ den aktaran Merhum
Profesör Dr. İbrahim Candan, C.6.S.405 (10).
“İnsanlar bu işte Kureyş’e tâbidirler; Müslüman, Müslüman olanlarına;
kâfirler, kâfir olanlarına tâbidirler.”Şakir Keçeli, Şeriat Nedir? S.228.
Osmanlı Halifesi Mehmet Reşat’ın KUTSAL CİHAT ilan etmesi üzerine;
Osmanlının Arap asıllı Bağdat Müftüsü de bir fetva yayımlamıştır: ”Halife
Kureyşli olmadığı ve Osmanlının da Kutsal Cihat ilan etme yetkisi bulunmadığı
için ilan edilmiş olan KUTSAL CİHAT İLANI DA GEÇERSİZDİR!”Yani KEENLEM
YEKÛNDUR. Bağdat’taki Arap asıllı Osmanlı Devleti Müftüsü de:
“Hazreti Peygamberin yaydığı ve tesisi buyurduğu din ve şeriat hükümlerinin temini,
devamı ve bekası Kavmi Necibi Araba aittir.” Demiştir. Cavit Paşa, Irak Seferi,
s.334.Besim Atalay, Türk Dili İle İbadet, s.82.
Mekke’de vazedilen Kuran ayetleri,
Hz.İsa’nınvaazlarına benzerlik göstermektedir. İnsanların kurtuluşunu ve doğru
yolları anlatılmaktadır. Medine’de vaz edilen Kuran ayetleri ise Hz. Musa’yı anımsatmaktadır. Profesör Dr. Süleyman Ateş, Milliyet
gazetesinde yayınlanan iki küçük kitabı.
Mısır Valisi Mukavkıs, Hz.
Muhammed’e, Marya ve Şirin adlı iki kardeş Cariye ile Düldül adı verilen bir
katır hediye etmişti. Marya’dan olan oğlu İbrahim de Ons ekiz aylıkken ölmüştü.
Bir gün, Hz.Ömerin kızı Hafize, kendi yatağında Hz.
Muhammedi Marya ile sevişirken yakaladığında kıyameti koparmıştı. Bunun üzerine
Hz. Muhammet:”Bundan kimseye etmezsen, babanı halife yaparım!”Demiş ve bir daha
Maryayla bir olmayacağı sözünü de vermişti. İlk defa halifelik sözü bu olayda kullanılmıştır.
Veda Hacında Hz. Muhammet Hz. Âliyi yerine vekil bırakacağını açıkça ihsas
etmişti. Kendisine ilk inanan da Hz. Âliydi daha 12
yaşındayken.(598-661).610’da. Beş defa
da Âliyi yerine vekil bırakmıştı. Veda Haccı dönüşüydü. Peygamberimiz beraberindeki sahabelerle birlikte Mekke
ile Medine arasında bulunan Gadir Hum Hurmalığında mola verdiler. Orada bir
müddet istirahat edip öğle namazını kıldıktan sonra, deve havutlarından
yapılmış bir yükseltinin üstüne çıkarak, sahabelere hitaben konuşma yapıp
sonunda: “Ben ilmin Medinesiyim, Ali de
kapısıdır!”Dedi ve daha güzel tanımlarla Hz. Âliyi methetti:
“Ben kimin dostu isem Ali’de onun dostudur. Allah'ım ona dost
olana dost ol; düşman olana da düşman ol. Ona yardım edene yardım et.”1
(buyurdular) .Bunun üzerine Hz. Ömer dâhil tüm sahabeler Âliyi tebrik
ettilerdi.
Hüneyin’de
Ganimetin/Yağmanın/Sekizinci surenin Birinci ayetine göre dağıtımında
Mekkelilere daha fazla pay verildiği iddiası ile Medineliler/Ensar/ ayağa
kalkmıştı. En sonunda Müslüman olan Muaviyenin babası ve Hz.Muhammedin
KAYNATASI Ebu Süfyan’a 120 okka gümüş ve 3000 deve verilmesi bardağı
taşırmıştı. Sonunda aynı sureye eklenen Kırkbirinci ayetle durum sakinleştirilmişti.
Son veda hacından Hz.Muhammedin öleceği anlaşılmıştı. Hz.Muhammedin yerine
seçilecek kimsenin yetkisi iki tarafında iştahını kabartmıştı. Peygamberlik
sıfatı dışındaki tüm sıfatlara sahip olunacaktı. Okuyalım: “Araplar, bir yere girdiler mi,
orasını
soyarlar, harap ederler. Düzgün taşları, çömlek altına koymak için sökerler,
çatıların direklerini çadırlarına dikmek için çıkarırlar, vergi almakta bir had
tanımazlar, ne bulurlarsa alırlar. Onlar için hukuku gözetmek ve insanları
fenalıklardan korumak gibi şeyler, görenekleri değildir. Babaları ve kardeşleri
de olsa, bildiklerini yaparlardı.” Fec’rül İslam, c.2,s.82.
“Araplar vahşidir, soyguncudur, yağmacıdır; bir memlekete girerlerse orayı harap ederler. Bir
başbuğa itaat etmezler, sanatları ve bilgileri yoktur; bu gibi şeyleri yapmaya
istidatları bulunmaz.” İbn’i Haldun, Mukaddeme 3 cilt. İbn’i Haldun, sosyolojik
tarihin babası olan ve Aksak Timur ile de Şam’da konuşmuş olan bir Bilgindir.
“İslamlık, Arapları yoğurarak belli bir
düzeye getiremedi!” Fecr’ül İslam, s.82.Fakat Araplar İslamiyeti, kendi basit
kabile karakterine mükemmelen uydurarak, inanç kaynağı olmaktan çıkarıp,
anlaşmazlık kaynağı haline koymasını da bildiler ve bizlere de böylesine bir
Müslümanlık aşıladılar.
İlk
halifeler hakkında, Hz. Ömer’den itibaren (Âmir al Müminin) unvanını kullanmaya
başladılar. Bu unvan, (Halifat Resul Allah) unvanı Hz. Muhammet’in ölümü ile
sona erdiğinden, RİSALET görevi dışındaki tüm görev ve yetkileri kapsar.
Çok cüretli bit şekilde ortaya atılan (Halifat Allah) unvanı Halife Hz. Ebu Bekir tarafından
şiddetle reddedilmiştir. O, Halife seçildiğinde:
“EY Nas! Ben sizin üzerinize Veliyül emir oldum!” Demiştir.
Çok
ilginçtir; Türkiye Büyük Millet Meclisince halifeliğe atanan Veliaht Abdülmecit
Efendi,
Hilafetin kaldırılmasından sonra; yakınları ve
de (103) bavulu ile sürgün edilmişti. Paris’e yerleşmiş olan bu zat, Kızı
Dürrüşşehvar’ı da Haydarabat Nizamının oğlu ile evlendirmişti. Bu Efendi, bütün
dünya Müslümanlarına bir beyanname göndermişti. İslam ulemalarının Marsilya’da
toplanarak, Hilafet hakkında bir karar vermelerini istemiş olduğu ve hiçbir
kimsenin de ilgilenmediği bu beyannamesinin altına: ”RABBİLÂLEMİN RESULÜ
HALİFE!” imzasını atmıştı. “
Hz. Muhammet 10 Haziran 632 tarihinde
Medine’de Hz.Ayşenin odasında vefat ettiğin de cenazesiyle Hz. Ali, Caferi Sadık
ve Zeydin oğlu Usame ilgilenmişti. Hz.Muhammedin cesedi, üç kişi tarafından,
öldüğü odaya defnedilmiştir.
Ensar ve Muhacirler HİLAFET Kavgasına
tutuşmuşlardı:”Ensar, sahafi nebi saide’de toplanarak kendilerine bir halife
seçme mücadelesindeydiler. Hz. Ömer, kılıcını çekerek:”Hz. Muhammet ölmemiştir,
kim O öldü derse onu kılıcımla parçalarım!”Tehdini savurmuş, Medine dışındaki
bahçesinde bulunan Hz.Ebu Bekire durumu bildirmişti. Hz.Ebu Bekir, Ebu Ubeyde
ve Hz. Ömer toplantı yerine geldiler. Hz.Ebu Bekir,çok güzel bir konuşma
yaparak oradakileri yatıştırdı.Ensar’dan birisi:”Bizler Ensar’ı resulüz,bizler
islamın cenge hazır askerleriyiz.Ey Muhacirin,sizler ise bizim içimize sığınmış
bir cemaatsiniz.Hilâfet bizim hakkımızdır!”Dedi.Ebu Bekir de:”Ey Ensar!sizlerin
de nice hizmetleriniz ve meziyetleriniz inkâr olunamaz.Cenabı Hak sizi, dinine
ve resulüne nusret için intihap etti.Sizlere resulünün hicretini müyesser kıldı.Muhacirinden
sonra sizin Medinenizde başka kimse yoktur.Fakat Hilâfet meselesinde Arap kavmi
,Kureyşi tanır,başkasının Hilâfetini tanımaz.Biz ümerayım,sizde vüzerasınız.hiç
bir meşveretten geri bırakılmazsınız!”Dedi…..Ensar’dan birisi:”Biz bir Emir, sizden de bir Emir
olsun!”Deyince,Hz. Ömer:”İki emir cem olamaz. Peygamber hangi kabileden ise halifesi
dahi o kabileden olmadıkça Arap kavmi kabul ve itaat etmez;”dedi. Bunun üzerine
de Ensar’dan birisi:”Hakkımızı başkasına kaptırmayız!”Diye bağırınca, Abdullah
bin Cerrah:”EY Ensar, ilk defa bu dine yardım eden sizdiniz. Sakın ilk defa bu
işi bozan sizler olmayasınız!”Dedi. Mücadelenin ortasında Hz.Ebu Bekir:”Size
iki zatı seçtim, birine biat ediniz !”Diyerek Hz. Ömer’i ve Ebu Ubeyde’yi
gösterdi, Her ikisi de istemediklerini bildirdiler. Hz.Ömer:”Hazreti
peygamberin ileri geçirdiği zatın önüne kim geçebilir*Hz. Muhammed hangi mecliste
bulunsa sağ tarafına Ebu Bekiri, sol tarafına da Hz. Ömer’i alırdı. Ebu Ubeyde
hakkında dahi bu ümmetin emiridir;” derdi. Ortalık biribirine karıştı. Hz.
Ömer, Hz.Ebu Bekire hitaben:”Resulü Ekrem seni, dinimizin büyüğü olarak namazda
kendisine halife etmişti, seni cümlemizin imamı eyledi, elini uzat ben sana
biat edeyim, diyerek, Ebu Ubeyde’yle birlikte Ebu Bekire biat ettiler. Hz.Ebu
Bekir:”Ey Müslümanlar, her kim ki Muhammed’e tapıyorsa, bilmeli ki Muhammed öldü.
Her kim ki Allaha tapıyorsa bilmeli ki, ALLAH BAKİDİR, ÖLMEZ! Enver Behnan Şapolyo,
Mezhepler ve TARİKATLAR Tarihi,/s.14/15.Hz. Ali’nin halife olması böylece önlenmişti
ama islama inananlar da ikiye ayrılmıştı. Ebu Bekir, Feddek hurmalığını
Hz.Fatmanın elinden almıştı. Hakkını
arayan Hz.Fatmayı da bir iyice dövmüşlerdi. Babasından 93 gün sonra da Hz.
Fatma ölmüştü. İyice bunalan Ebu Bekir ve Ömer ikilisi Hz. Aliye, Ebu Ubeyde
ile şu mesajı iletmişlerdi:
“Ali’ye
git, O’NA de ki; deniz tehlikeli, kara korkulu, hava boz renkli, gece karanlık, gök açık, yer ise çıplaktır. Şeytan
islim ümmeti arasına düşmanlık sokmağa çalışıyor. Sen bir köşeye çekilmiş,
küskün duruyorsun. Sen bu ümmetin ekmeğine katık gibisin. Bu ümmetin keskin
kılıcısın. Eğrilip te kesmez olma, bu ümmetin tatlı suyusun. Acıyıp ta bozulma
ya Ali, Ensar ve Muhacirin benim sana biatimi isterlerse, ben sana derhal biat
ederim. Eğer düşüncen başka ise sen de bana biat et. Bize yardımcı ol. Yolunu
şaşıranları irşad et. Artık fitne kapısı kapansın. Allah’ı Teâlâ bizim
dediğimize şahittir.” Hz. Ömer de Hz. Ali’ye şu sözlerinin götürülmesini
istedi:
“Ali’ye
de ki; Ebu Bekir, bu ümmete cebir göstererek sıçrayıp ta halifeliği kapmadı. Bu
ümmetin şuurunu selbedip, gözlerini bağlayıp, akıllarını bozmadı. Allah hakkı
için öyledir. Ebu Bekir, malumunuz olduğu üzere aziz, âlicenap bir zattır.
Hilafete bu meziyetleriyle nail oldu. O hilafetten çekindi, hilafet ona
sarıldı. Bu vazifeyi Cenabıhak o’na ihsan etti!” Enver Behnan Şapolyo,
Mezhepler ve Tarikatlar Tarihi, s.16.Hâlbuki Aynı Ömer, tüm adaylara itiraz
ederek:
“Hz.Muhamet hangi aşirettense, halife de o aşiretten olmalıdır!” Demişti. Veda Haccında ve Hz.
Muhammet’in ölüm anında, Hz. Ali’nin belirlenmiş olan Halifelik hakkını gasp
ederek nasıl da, günümüzdekiler gibi, topu Allaha havale etmiştir! OSTÜZÜ.
“Halife, Halef, Naip,
Peygamberin halefi ve kendisinden sonra, yerine kaim olmak; (Halife Resul
Allah) itibariyle, İslam Camiasının en Yüksek Reisinin yani imamının
unvanıdır”. İslam Ans. C.5.S.148.
Hilafet Arapça=Halifelik.
Bir kimsenin Halife olarak başta bulunduğu, DİNİ OTORİTE İLE SİYASİ OTORİTENİN
BİRLEŞTİRİLDİĞİ BİR YÖNETİM ŞEKLİ. MS. 08 Haziran 632–12 Rebiyülevvel
10-İslam Peygamberi Hz. Muhammed’in ölümü üzerine; Halifelik ve İmamlık büyük
çekişmelere neden olmuştu. Mekke’den Medine’ye göçenlerle-Muhacirun-, Medine
yerlileri- Ensar- arasında Halifelik kavgası yaşanmıştır. Hz. Ömer’in ve Ebu
Ubeyde’nin araya girmesi ve Ebu Bekir’in kişiliği, beş defa Halife olma sözünün
sahibi Hz. Ali’yi de, böylece saf dışı bırakmıştı. Ebu Bekir iki sene Halife
olarak kalmıştı. O’NUN dışındaki üç halife de öldürülmüştür. Hz. Ömer
(634–644), Hz. Osman (644–656), Hz. Ali (656–661), Hz. Hasan (661-6ay);
Yezit’in karısı olacağı vaadi ile kandırılan karısı Cude tarafından,
zehirlenerek öldürülmüştür. Hz. Hüseyin (6 ay) Şam’da saltanat süren Muaviye’nin
oğlu Yezit’in askerleri tarafından, KERBELA’DA başı kesilerek öldürülmüştür.
Halifelik hiçbir kimseye hayır getirmemiştir. Abbasi halifelerinin ve 12 İmamın
öldürülmüş olduklarına dair tarihe not düşülmüştür. Hz. Ali’nin Amcası Abbas’ın
soyundan gelen Abbasi halifeleri Hz. Ali soyuna felaketler yaşatmıştır. “Halife, Halef, Naip,
Peygamberin halefi ve kendisinden sonra, yerine kaim olmak; (Halife Resul
Allah) itibariyle, İslam Camiasının en Yüksek Reisinin yani imamının
unvanıdır”. İslam Ans. C.5.S.148.
Kerbelada, Hz.Hüseyinle birlikte
öldürülenler:
1-Hz.Hüseyinb. Ali,
2-Aliyyü’i-Ekber b. Hüseyin,
3-Abbas b.Ali
4-Osman b.Ali,
5-Abdullah b.Hüseyin,
6-Cafer b.Hüseyin,
7-Abdullah b.Ali,
8-Muhammed b.Ali,
9-Atik b.Ali,
10-Kasım b.Hasan,
11-Ebu Bekir b.Hasan,
12-Abdullah b.Hasan,
13-Kasım b.Hasan,
14-Abdullahu’l-Ekber b.Müslim b.Akü,
15-Ali b.Müslim b.Akil,
16-Muhammed b.Müslim b.Akil,
17-Abdurrahman b.Müslim b.Akil,
18-Abdullahu’l Ekber b.Ali,
19-Muhammed b.Abdullahu’l Ekber
b.Ali,
20-Muhammed b.Ebu Said b.Ali,
21-Hüseyin b.Abdullah b.Cafer,
22-Avnu’l –Asgar b.Abdullah b.Cafer,
23-Muhammedu’’l-Asgar b.Abdullah b.Cafer,
24-İbn Abdi Rabbih, ikdülferid.
Tabari, Milletler ve Hükümdarlar Tarihi,
c.6,s.260.
Hz. Hüseyin öldürüldüğünde, vücudunda
OTUZ ÜÇ MIZRAK VE OTUZ DÖRTKILIÇYARASI VARDI!
TARİH SAHNESİNDEKİ HALİFELİKLER!
1*MEKKE VE MEDİNE HALİFELERİ, (Dört Yetkin Halife).
2*Emevi Halifeleri (Şam, Bağdat ve Samarra).
3*Abbasi Halifeleri. (BAĞDAT)
4*Endülüs Emevi Halifeleri. (İspanya).
5*Fas Alevi
halifeleri.
6*Kahire Fatımi Halifeleri.
7*Kahire Abbasi halifeleri. 8. İstanbul- Osmanlı Halifeleri. ZAMAN DEĞİŞTİKÇE; HÜKÜMLER DE DEĞİŞİR!” En önemli İslam kuralı.BİZİM YOBAZLAR DA
,ASIRLAR GEÇSE DE MUSTAFA KEMALE RAĞMEN, DEĞİŞEMEZLER.ÇÜNKÜ,KAFALARI ARAP
KUMLARI, ARAP VE YAHUDİ HURAFELERİ İLE DOLDURULMUŞTUR.
.
,
“
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder