29 Nisan 2012 Pazar

707/MİLLİ GÜVENLİK DERSLERİ SİZLERE ÖMÜR!

            OSMAN TÜRKOĞUZ
            osmanturkoguz@gmail.com
            İzmir;29 Nisan 2012.

                                   MİLLİ GÜVENLİK DERSLERİ SİZLERE ÖMÜR!
            Milli Güvenlik Dersini de kaldırdılar.Yerine Arapların Gaza ve Gazve öyküleri gelecektir.Ulusa ait ne varsa,Osmanlı’nın yaptığı gibi horlanacağı ortadadır.
         Bendeniz, Uşak’ta, Antakya’da ve Zonguldak’ta çeşitli okullarda Milli Güvenlik Dersleri baş öğretmenliği yaptım ve Milli Güvenlik derslerini kendim yazarak, teksir edip öğrencilerime bedava dağıttım. Dersi hafife alıp çalışmayanları da bütünlemeye bırakmıştım. Ünlü Akrep Nalân Benim Uşak Ticaret Lisesinden çok çalışkan bir öğrencimdi.Gerçek Akrep Nalan,Turgutlu polis karakolumuzu makineli tabancası ile taratarak bir polisimizi felç eden Anarşistin adıydı.Ünlü olduğunda Nalan Hanım da bu unvanı kullanmıştır!Aslında Akrepliği falan da yoktur!Öğrenci defterlerimi halen saklamaktayım.Onlara verdiğim araştırma ödevlerini Zonguldak’taki bir yerel gazeteye bırakmıştım.Elimde,her nasılsa birkaç tane ödev kalmış.Menemen’de meydana gelen Kubilay olayının sebep ve sonuçlarını araştırınız!,Mustafa Kemal’in Bursa Nutkunu araştırınız!”İzmir’in Yunanlılar tarafından işgali!”,” Atatürk İlkelerinden Milliyetçilik ve Halkçılık ilkesi nedir ve ne değildir?”Gibi ödevler verirdim ve çok bilimsel yanıtlar alırdım.
         Antakya Lisesinde; Üçüncü sınıf öğrencilerine ders verirken,Okul Müdürü aniden sınıfa girdi ve özür dileyerek:
         “Askerlik dersi olduğunu bilmiyordum, özür dilerim!”Dediğin de:
         “Sayın Müdür Bey;askerlik dersinde  değil,Milli Güvenlik dersindeyiz!”Dediğimde de:
         “Ne fark eder, ikisi de aynı değil mi, silahları öğretmiyor musunuz?”Buyurduklarında, verdiğim yanıt karşısında biraz sendelemişlerdi:
         “Biz, silah bilgisini de kışlamızda askerlerimize öğretmekteyiz. Öğrencilerime ise Milli Güvenliğimizi ilgilendiren konuları anlatmaktayız. Bugünkü dersimizin konusu, Ulusların Milli Hedefleri ve Milli Stratejileridir!”Vaktiniz varsa siz de bu çok önemli konuyu anlatmamı dinleyebilirsiniz.”Dediğimde ne söyleyeceğini bilemeden dershaneyi terk etmişti.
        
Elimde, Uşak Ticaret Lisesinin Üç/A  sınıfından 325 numaralı Hakkı Kaygısız’ın 17 kasım 1971 tarihli Milli Güvenlik dersi sınav kâğıda var. Benden 10 numara da almış. Bu sınav kâğıdını aynen bilgilerinize sunmak istiyorum:
                            SORULAR:
         S/1*Savaşı tanımlayınız, Muharebe ile arasındaki farkı da yazınız.
         S/2:Psikolojik Savaşın silahı nedir?Gri propagandayı kısaca açıklayınız.
         S/3:Bir ülkede sosyal akımlar varsa, bu ülkede hangi sosyal kurumlar yoktur? Kısaca anlatınız.
                            CEVAPLAR:
         C/1:Savaş, iki ve daha çok devletin maddi ve manevi güçleri ile çarpışmasıdır.Muharebe ise,savaşın her hangi bir safhasında silahlı güçlerin biribirleriyle çarpışmasıdır.Ulusal Kurtuluş Savaşının içersinde,İnönü Muharebeleri,Sakarya Meydan Muharebesi ve Başkomutan Meydan Muharebesi vardır.Birinci Dünya Savaşının içersinde de Çanakkale Muharebeleri vardır.
         C/2:Psikolojik Savaşın silahı propagandadır.Propaganda da üç çeşittir:
         A/Beyaz Propaganda,
         B/ Siyah Propaganda,
         C/Gri Propaganda: Yarısı doğru,yarısı da,yalan ve  yanlışlardan oluşturulan Propagandadır.En etkili propaganda türüdür.Okuyucu ya da dinleyici bu propagandanın etkisinde kalır.Okuyucu bu propagandanın yalan yerine inanır.
         C/3:Bir ülkede sosyal akımlar denilince aklıma şunlar gelmektedir:
         1*Komünizm,
         2*Emperyalizm ve Kapitalizm,
         3*Laikliğe aykırı olarak dini tefrika yaratan hareketler,
         4*Her türlü kanun dışı hareketler.
         Bir memlekette bu tür hareketler baş gösteriyorsa,o memlekette şu hususlar yoktur:
         1*Birlik ve beraberlik yoktur.
         2*Geçmişini ve tarihini inkâr etmek vardır.
         3*O millet,aynı acı ile üzülmeyen aynı sevinçle sevinmeyen bir toplumsal yapıdadır.
         4*O millet fakirdir,ekonomik yönden de zayıf ve farklı bir yapıdadır.
         5*Çeşitli siyasi parti kavgaları vardır.
         6*O millette işsizlik ve rüşvet yeme vardır.
         7*O millette sınıflar vardır.
         Sonuç olarak diyebiliriz ki: O millette sosyal haklar tahakkuk ettirilmemiş ve her ferdin sosyal hakları da güvence altına alınmamıştır.”Ben,bu yazılı kâğıdına ON numara vermiştim.
         O tarihlerde Uşak İmam-Hatip Okulu Nurcuların etkinlik alanındaydı. O nedenle de bu okulda Milli Güvenlik Dersini ben almıştım.Nurcular,öğrenciler aracılığı ile bana sorular yöneltmeye başlamışlardı.Bir gün;bir öğrencim,elindeki Nur Risalelerinden bir kitapla sınıfa geldi ve konuşmak için izin istedi.Buyur ettim.Kitabın bir sahifesini açarak okudu:”Bu Nur Risalesi sayesinde Türkiye İkinci Dünya Savaşına girmemiştir.Bir mahalle yangından kül olurken bu kitabın bulunduğu eve yangın değmemiştir!”Sonra da bana:”Buna ne diyeceksiniz Hocam!”diye gülerek sordu.Kitabı öğrencinin elinden aldım ve sınıfın ortasına koyarak,bir öğrencimden aldığım kibritle yaktım.tümöğrencilerim,dehşet içinde sıralarına kapandılar.”Başınızı kaldırınız de iyice bakınız!Bu kitap mı yangından bir evi kurtarmış!”Dedim.Sonra da,Osmanlı ordularını önüne katarak Yeşilköy’e kadar gelen Rus ordusunun   barış  müzakerecilerinin sidikliğini bağlatmak için,geçtiği yola muska gömme aptallığının son ürünüdür bu tür masallar!”Dedim.Saygılarımla.
                           

Hiç yorum yok:

İzleyiciler

Blog Arşivi