14 Şubat 2012 Salı

582/ATEŞ İLE SU'DAN

                                                                        
            OSMAN TÜRKOĞUZ
                        osmanturkoguz@gmail.com
                        İzmir;14 Şubat 2012

                                   “ATEŞ İLE SU’DANBİR BÖLÜM!
                                            (-1)x(-1)=+1 OSTUZU.
                     Bir sevgi istiyordum yüzyıllarca sürecek
                   Bir sevgi istiyordum ağlatıp, güldürecek.
                   Bir sevgi istiyordum ateş gibi, kor gibi,
                   Bir sevgi istiyordum kinleri eritecek.
                  
                   Bir sevgili isterdim yüzü, gözü gülecek;
                   Bir sevgili isterdim yalnız beni sevecek.
                   Bir sevgili isterdim bu vefasız dünyada,
                   Yalnız bana tapacak, yalnız beni bilecek.
                   Bir sevgili isterdim ruhu pırlanta olsun,
                   Öyle bir sevgili ki gönlü benimle dolsun.
                   Uzağında da benim, yakınımda da benim
                   Gecemde, gündüzümde, sevincimde hüznümde
                   Gözlerimde, gönlümde yalnızca benim olsun.

                   Bir sevgili isterdim mühür gözlü tok sözlü,
                   Bir sevgili isterdim sevgisi bende özlü.
                   Bir sevgili isterdim öyle bir sevgili ki,
                   Gönlümle hep nikâhlı,gözlerimle hep sözlü.
                   Bir sevgili isterdim maddeye eğilmesin,
                   Bir sevgili, isterdim başka sevgi bilmesin.

                   Ve onu verdi Tanrı bana can ve gönülden;
                   Çok mutluyum geçmişten, gelecekten ve dünden.
                   Başka bir yol kalmasa yaşamı sürdürecek,
                   Köprü olsun yaşamım, azgın dalgalarına;
                   Ölümlerle ölürüm geçmem onun üstünden.
                   Şimdi uzaklarda O,gönlü burada yatıyor;
                  Güneş olup ufkuma güneş gibi batıyor.

                   Uzaklarda olsa da dert mi uzaklık sanki
                   Gece benle yatıyor, gündüz benle kalkıyor.
                   Gönlümde hep yatıyor, nabzımda hep atıyor,
Kar oluyor üstüme lapa, lapa yağıyor.                                                                             Ay oluyor geceme ışıkların saçıyor,
                  Yıldız  olup göğüme pırıl, pırıl ağıyor.
                   Toprağıma yağıyor, denizime yağıyor,
                   Dudağımdan şiiri, gönlümdeki sevdayı
                   Uzağımda sağıyor, yakınımda sağıyor.

                   Çok geceler göğsünde ateşle yandı başım,
                   Katık oldu özlemle sevgime kanlı yaşım.
                   Bu vefasız dünyada, bu çekilmez yaşamda,
                   Sevgisi can yoldaşım, yüreği can yoldaşım

                   Mutluluk dudağında, gözlerinde gülücük,
                   Her cümlesi şiirdir, konuşması öpücük.
                   Sunar dudaklarından sevgiyi azar, azar,
                   Gözleri destan okur, elleri şiir yazar.
                   Ayrılığı gönlümde binlerce mezar kazar;
                   Azrailim O benim, alın yazımı O yazar.

                   Göstermekten korkarım dosta, düşmana bile,
                   Dostun gözü nazardır, düşmanın gözü nazar.
                   Dal beline sarılıp, sıkıp kırmak isterim,
                   O’nu bana verseydi Tanrı’dan ne isterdim.
                   Bir tek dileğim vardır Tanrımın huzurunda
                   Mezarda olsa bile Onla olmak isterim.
                   Mümkün değilse eğer onun sahibi olmak,
                   Dizlerinin dibinde köle olmak isterdim.

                   Mutlu anılarımı dürer, toplar giderdi,
                   Mantıksal ol ve sabret,her şey vaktinde derdi.
                   Ben camlara dayanıp ağlar iken peşinden,
                   O issiz sokaklarda kaybolup ta giderdi.
                   Zorluklar koparırdı Sarıgüller misali,
                   Zorluklar koparır da beni ondan ederdi.
                   Evlenmeden evliydik, nikâhlanmadan eştik,
                   Milyonlar arasından birbirimizi seçtik.
                   Gündüzleri ağladık,gecelerce seviştik;
                   Şarap yerine sirke, su yerine aşk içtik.
                   Milyonlarca insanın gözüne baka, baka
                   Gece, gündüz bir olduk çağlar boyu seviştik.
                   Ateş dedik, Su dedik, kahrı sevgiyle yendik.


                   Dost dedik,canım dedik,tüm engelleri yendik;
                   Birbirimizi sevdik sevdikçe de özledik;
                   Yaktık ruhlarda beni, benleri biz eyledik;
                   Bende seni ben eyledik,sende beni sen eyledik.
                   Asırlar akıp gitti sevgimizin selinden,
                   Doyumsuz zevkler aldım O’nun ince belinden.
                   Ne acılara düştük dost ve düşman elinden;
                   Sevgimiz kat, kat oldu özlemlerin selinden.
                   Doymadan hep bir idik, iki iken de birdik;
                   Bozmadı hiçbir tasa sevmek kutsal andımız,
                   Ayrılsak ta ne çıkar, sevmektir muradımız.
                  

                   O günlerimizi ben şu şiirde işledim,
                   Anlatmadı bir yürek sevgiyi böyle güçlü,
                  Duymadı hiçbir yürek sevgiyi böyle içli.
                  Yaşam seninle olmak,                                                                          Gerçek, gerçek ve düş, düş,
                  Yanaklarında gülüş, dudaklarında öpüş.
                   Aramızda duygular, iplik, iplik ipince,
                    Cennet odama gelir, sen odama gelince.”
                    Nice bin yıl yaşamak anılarda seninle,
                    Etinle, kemiğinle, dudağınla dilinle.
                    Doğmamış bir ceninin anısını yaşamak,
                    Üzüntüden ölürüm söz buraya gelince.”
                  
                  
                  
                  
                  
                  
                  
                  

Hiç yorum yok:

İzleyiciler

Blog Arşivi